Tuba Gezer



4e jaar Advertising Student op de Willem de Kooning Academie, schrijft al 5-6 jaar voor www.good2b.com, Wil nog veel van de wereld zien... De komende 10 fragmenten vertellen wel iets over wie ik ben of wat mij beweegt.

Chicks on Speed-Wordy Rappinghood


Bij het schrijven merk ik hoe raar het is, om ongevraagd een mening te geven. Waar is mijn zomergasten interviewer?! Deze video is supergoed gestyled. Niet gekunsteld, allemaal het werk van de drie kunstenaressen, die Chicks on Speed vormen. Ze hebben elkaar ontmoet op de Kunstacademie. Zijn samen DIY fashion en grafische kunst gaan maken en iets later performances gaan houden. Al missen ze het nihilistische van de oorspronkelijke punks, ze zijn het wel. Als band touren ze nog steeds en worden grif betaald voor hun ruw-gerandde kunst.

Princess Superstar-Perfect

Mijn IPod kan navertellen hoe vaak dit nummer is gedraaid. Princess Superstar is een ultieme NewYorker. Dat bleek uit een poll van de New York Times een jaar of 3 geleden. Brutale lyrics en zelfspot (Ze is er niet vies van een country 'drawl' op te zetten) in een fantasievolle wereld. Leuker dan de cover, check it out!

Cottonmouth, Texas-The Gateway Drug

Kijk/Luister tot 1:36 als de titel van de film zichtbaar wordt. Daarna wordt het een retro, blije surf-film trailer. De teksten van Cottonmouth, Texas zijn 'on the spot'. Hard zoals we dat in Nederland niet kunnen zeggen, al hebben we het lef er voor wel. Televisie infiltreert het leven van het jonge kind en is eigenlijk de eerste stap naar drugs. Je blijft je leven lang op zoek naar de volgende kick. De conclusie over slaap als grootste drug schudt mij wakker, ik ben dus wel verslaafd...

Harmony Korine

Een ode aan Harmony... geniale verteller. Met het verhaal voor de film Kids, wist hij de filmwereld te bewegen. Een koers die eenmaal ingezet, zijn weerga niet meer heeft gekend. Literatuur en discussies volgen, waar de Gus van Sant's en meer vrij baan krijgen om de pijngrens van de filmkijker dunnetjes in te snijden.

Mac Cosmetics Hello Kitty

Nu een stukje dromen. Slapen is een heerlijke escape aan de realiteit. Wie doet het niet. Jammer dus, als je de slaap niet meer in de ogen krijgt. Mac Cosmetics wist het verhaal van Alice, dunnetjes over te doen in een commercial. De commercial is voor de make-uplijn gebaseerd op de 'kinderachtige' kat, Hello Kitty. Miauw.

Gaspar Noé-Eva Herzigova 2


Mooi in beeld gebrachte korte film door Gaspar Noé. Vreselijk goede filmmaker die weet te verrassen door het gebruik van aparte 'angles' (hoeken waaruit hij filmt). Noé heeft duidelijk ervaring in het 'onder invloed' zijn. Alles om je heen, lijkt op zo'n moment te duizelen en geluiden worden zwaar vervormd.

Sia - Soon We'll Be Found

http://www.youtube.com/watch?v=fSts_0sCUeg
(insluiten op verzoek uitgeschakeld)

Mooi melancholisch nummer. Ik weet na al de video's die ik heb uitgezocht, wel dat ik iets met slaap heb. Een escape, ik heb het hard nodig. In elk geval, dit nummer is best mooi. Maar de video erbij, maakt het voor mij compleet. Ik heb een grote fascinatie voor schaduwbeelden en het gebruik van handen komt ook wel vaak terug in de creatieve dingen die ik doe (naast dat ik het met mijn eigen handen maak). De clip is bedacht en geproduceerd door Sia, de zangeres zelf. Extra info voor wie haar niet kent. Sia is achtergrondzangeres geweest bij Jamiroquai, is doof en schrijft nu aan de nieuwe plaat van Christina Aguilera.

Hotel Babylon

De serie, gebaseerd op het gelijknamige boek, verteld over het wel en wee in een luxe hotel. Wat zijn de grenzen die het hotelpersoneel overschrijdt en hoeveel privacy hou je als klant als je de kamerdeur achter je sluit. De wereld achter de façade, met al zijn intriges, vergissingen en smeergeld kijkt weg als een heerlijk toetje na het eten.

Le Ballon Rouge (1956) by Albert Lamorisse

Ooit gezien als kind, is Le Ballon Rouge, een film die me altijd bij blijft. Ik ben er net zo een, als het jongetje wat achter zijn fascinatie, de ballon, gaat. Ik zie de ballon als metafoor voor de fascinaties van het jongetje. Als zijn fascinatie kapot wordt gemaakt is er nog niets aan de hand. Er komen er meer, die hem zelfs verder weg brengen dan die ene ballon.

Miss Dior Cherie-Sophia Coppola

Als laatste het filmpje van Sophia Coppola voor het parfum Miss Dior Cherie. Lekker vlot liedje door Brigitte Bardot gezongen. Welk meisje houdt er niet van: een stukje lopen door de stad, kiezen uit ontelbare taartjes, wat fietsen onder de zon, geen andere zorgen dan 'wat trek ik aan vandaag?'. Met als sluitstuk een bos ballonnen in pasteltinten, die je meenemen over een even krijt kleurig Parijs. Mag ik even wegdromen?


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

YouTube Playlist Nazomergasten #1 Tuba Gezer


- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

NEXT: Andy Leenen

1 opmerking:

  1. Chicks On Speed are dope
    Maar d'n deze zijn doper!
    http://www.youtube.com/watch?v=53V7H6m8
    old schooool beeeyaaaatch

    BeantwoordenVerwijderen