Daan de Haan


Hoi, Ik ben Daan de Haan, ben 29 jaar oud. Born and raised in Venlo-West (Blerick) en na Design Academy Eindhoven sinds 2004 conceptueel vormgever/ontwerper, nu woonachtig in “das Ruhrgebiet” . Ich möchte auch der Tim Artzt danken für diese Möglichkeit zum Shinen. Hammer! Check: www.daandehaan.nl

1981 Early Computer Graphics


In mijn geboortejaar was dit echt de buitencategorie in 3d animatie. Nu 29 jaar later is dit eazy voor veel mensen, maar ik sta er eigenlijk van te kijken hoe weinig we zijn opgeschoten. Ik had deze nazomergasten wel in een “minority report” setting geschetst als je me toen had gevraagd 2010 te omschrijven. Sci-Fi belooft ons iedere keer schitterende dingen, maar de beloftes worden niet nagekomen, jammer (vooral die poep-schelpen in Demolition Man wil ik asap gerealiseerd zien)

The Deerhunter


(Insluiten op verzoek uitgeschakeld, voor de video: KLIK.)
Toen ik een jaar of 8 was had m’n vader niet in de gaten dat ik al in bed had moeten liggen toen deze film op de buis te zien was. Gevolg: een trauma van hier tot Vietnam. Ik ben twintig jaar bang geweest voor Christopher Walken. Eenmaal over mn trauma heen zeg ik: The Deerhunter: Mooiste Oorlogsfilm. Ever.

Jambers - alcohol verslaving René - deel 1


Onder vrienden de meest gequote Belg. Hij is niet verslaafd, maar heeft d’n drank naar eigen zeggen alleen wel nodig...

Thunderdome Tunnel of Terror @ Mysteryland outdoor 1997

Ik was 15 jaar, mocht van m’n ouders niet naar het café in de binnenstad van Ventjeloco. Wel mocht ik samen met een vriendje naar Mysteryland Outdoor in Busloo. De splinternieuwe air maxjes hebben het einde van deze “Tunnel of Terror” trouwens niet gehaald.

Synestesia

Sta je ook op het punt een facebook groep te beginnen -STOP STOPMOTION? Stuur me dan een stopmotionfilmpje waarin je uitlegt waarom jouw stopmotion gestopt moet worden. Deze clip zag ik tijdens de “Kurzfilmtagen in Oberhausen” en schuurt soms tegen stopmotion aan, maar het is een van de hardste filmpjes die ik in tijden gezien heb.

R.U.H.R.P.O.T.T

Ik woon dus nu een jaar in de Ruhrpott. Dat zijn 53 steden allemaal aan elkaar gegroeid. Het heeft ongeveer de sfeer van Rotterdam, maar dan zonder de nieuwe architektuur en met 10 keer zoveel mensen. Het is een hele uitdaging om een beetje in de gaten te krijgen hoe subculturen zich hier tot elkaar verhouden en wat hot en wat not is op modegebied bijvoorbeeld. Hier komen veel gasten nog steeds met die keiharde “Strasse” Raps. Het hele gedoe ligt hier een beetje achter en je hoeft van mij niet het hele filmpje uit te zitten, maar ik krijg dus al na een half jaar in Duitsland wonen kippevel van deze droevigheid.

Ruud Krol Engels

Ruud “talenknobbel” Krol zei ooit “Engels-Nederlands. Same difference”.
Steenkolen Duits, Engels of Frans. Ik hou er van.

Infomercial hell

Eenvoudig en heel erg 2003, maar genieten blijft het.

If The Internet Was A Real Place (Dave Chappelle)

Stel je voor dat Dave bij Nazomergasten naar binnen loopt.

Dunne & Raby

Dutch Design is Dead. Dit Engelse duo is lekker bezig. Postmodern, autonoom en actueel.

Dit was het. Hoije

Geen opmerkingen:

Een reactie posten