Maarten Kuypers


Je m'appelle Maarten en ik ben 30. Opgeroeid met Lego en Playmobil and just your average white boy. Overigens wil ik even mededelen dat ík Nazomergasten bedacht heb, Tim zat toevallig in dezelfde ruimte koffie te drinken. Verder is mijn leven totaal niet spannend en kijk alleen naar andere figuren die alleen maar toffe dingen doen en waar ik jaloers op ben. Soms wil ik nog wel eens typetjes neerzetten tot grote genoegen van mijn gezelschap. Ik fotografeer ook wel eens wat en dat zet ik dan op www.maartenkuypers.nl en probeer hier en daar te exposeren. Hopelijk gaat dit minder moeizaam nu ik de Maastrichtse Fotoprijs 2009 gewonnen heb. Ik werk als projectleider voor het Qreamteam, een multidisciplinair creatief team van 28 man in Venlo (Q4). Ik woon in Maastricht waar ik samen woon met mijn vriendin Loesje is Lief. Ik hou van fotografie en kunst en fotoboeken verzamelen. Ik heb geen hond en bijna geen vrienden maar ben wel gelukkig?

Herman Van Veen - Anne Live

Het koste bijna een scheiding nadat mijn vader mijn moeder een LP gaf van Herman van Veen. Ik vind hem toch wel echt fantastisch, heerlijke nummers om je dag even op te fleuren. Misschien is deze man ondergewaardeerd bij de jeugd? Kon ik maar zo zingen en teksten schrijven.

U.N.K.L.E. - Rabbit in your Headlights


Waanzinnige clip bij een nummer waar ik eigenlijk niet veel mee heb maar in combinatie met deze clip is het echt geweldig. Bij dit nummer kan ik oprecht zeggen, ik vond de clip beter. Vele zullen het oneens zijn maar ik heb niks met Radiohead, Thom York,. Director is Jonathan Glazer die meerder videoclips heeft gemaakt. O.a. A Song For The Lovers - Richard Ashcroft (ook te gekke clip en vooral bij 4:00 min, leuk stukje), Jamiroquai - Virtual Insanity. Maar deze clip is mooi en een goede metafoor voor de maatschappij zoals die nu is. Als inval productieassistent van Opslaan Als bij Dio’s clip Cool wil ik ook achter de camera staan.

Scent of a Woman - Al's speech

Moet ik hier nog iets aan toevoegen. Ik zou graag willen dat ik kon speechen als Al Pacino! Check ook zijn speech bij Any Given Sunday.

Me at the zoo

Het eerste Youtube filmpje wat geupload werd en waarna velen volgden. Het stelt niet echt veel voor maar deze man schreef voor mij geschiedenis. Ik wou dat ik de eerste was op Youtube.

Amazing Sport Stacking Records

Kids van tegenwoordig fascineren mij echt. Geweldige sport Speed Stacking! Hier word ik nou blij van. Dedication van die kleine kooters! Volgens mij als ik nog jong zou zijn ging ik hier wel in mee met deze trend zo ben ik wel.

Entourage - Ari Gold's Best

Lopend quote machine Ari Gold! Iedereen zou willen om zo adrem te zijn als Ari Gold. Mij lukt het niet. Oh ja en Entourage is ook best wel een toffe serie.

Jiskefet - Hidden Sound System

“Multilul Creative advertising media & Communication Consultants Agency met Marloes heeft u een ogenblikje?” Geweldig neergezet dit. De reclamewereld geparodieerd maar zo gaat het soms echt. Mijn tijd bij Leo Burnett ging dan niet echt zo maar toch lekker herkenbaar. “Meesterlijke shoot gehad jongens! Ja het is fantastisch geworden hoor.” Michel Romeyn is echt mijn held. Ik wilde eigenlijk Jiskefet Scheeps Kamelene laten zien maar er was al iemand voor.

Frank Caliendo - Impressions

Een van de beste imitators die ik ken. Hij is wel een inspiratie voor me. Zijn Jay Leno impression is echt geweldig. Maar kijk er maar naar hij is echt geweldig!

Buren: Kerkrade

Frans Bromet weet het altijd mooi in beeld te nemen. De serie Buren was toch wel echt fenomenaal in de jaren negentig. Dit is een klassieker. Ik wil hun buurman zijn.

Process Enacted: by Jordan C Greenhalgh


Wat te doen met 987 polaroids. Ik vind stop motion een geweldig gegeven en deze is toch wel echt master. Had ik dit niet kunnen verzinnen en kunnen uitvoeren?

- - - - - - - - - - -

NEXT: Lee Stuart

Geen opmerkingen:

Een reactie posten