Polle de Maagt


Hoi, ik ben Polle. Onder de volledig niet-pretentieuze naam “The Ministry of World Domination” probeer ik merken wat minder te laten babbelen en vooral meer te laten doen. Minder reclame, meer acties.
Daar babbel ik dan weer over. Of schrijf ik over. Of doe ik gewoon.


Alexander Marcus - Hawaii Toast Song

De moeder van alle Zanger Rinussen en Machomans. Zwaar miskende Duitse artiest. Hoe hij eerst gehurkt de typmachine-dans doet en daarna het stijgerende paard, dat is pure poezie. Grote dank aan Boondoggle’s creative director Gaston Serpenti die dit soort obscure YouTube pareltjes altijd weer weet te vinden.

Taylor Mali - What teachers make

Mali is een oud-docent en heeft er zijn missie van gemaakt om persoonlijk 1000 mensen te overtuigen om leraar te worden. Niet met flashy powerpoints of hippe reclamevideos, maar gewoon op een podium met enkel een microfoon. Inmiddels is hij halverwege zijn doelstelling en dit fragment toont wel waarom: met een enorme energie, een slimme opbouw van zijn betoog en zijn kenmerkende manier van met woorden spelen wil je zelf ook gewoon leraar worden.

Man Bijt Hond - Raketman

Sinds een klein jaar woon ik in Belgie en als een soort van alternatief inburgeringsprogramma (ik moet overigens nog steeds mijn inburgeringscursus doen van de Stad Gent) kijk ik programma’s als Man Bijt Hond en Komeneten. Nog meer dan in Nederland lijkt er in Belgie een onuitputtelijke bron van absurdistische figuren en dorpsverhalen te zijn. Sander legt in dit fragment met een zowel aanstekelijke als aandoenlijke passie uit waarom een Bru waterfles het allercoolste *evah* is.

The Fun Theory award winner - The Speed Camera Lottery

Zowel merken als reclamebureaus zijn op zoek hoe ze in plaats van ‘te babbelen’ ook echt wat voor mensen kunnen doen. Hoe ze in plaats van weer de zoveelste Facebook pagina op te richten iets kunnen doen waar mensen ook wat aan hebben. Dat is niet makkelijk, maar wel heel erg leuk om dagelijks mee bezig te zijn.
De Volkswagen Fun Theory heb ik altijd een beetje een gekunsteld initiatief gevonden van Volkswagen om te bewijzen dat ze begrijpen dat een beetje ‘fun’ toevoegen aan het dagelijks leven gedrag ten goede verandert. Het initiatief heeft echter wel een aantal hele goede ideeen opgeleverd, zoals deze van Kevin Richardson: hoe zorg je er voor dat mensen stoppen met speeden?

Dit Was Het Nieuws - Je Doet Niet Meer Mee

Sommige mensen zouden gewoon uitgesloten moeten worden van alle openbare gelegenheden. Period.

Pink Ponies: A Case Study

Parodieen hebben vaak het probleem dat degenen die geparodieerd worden het (onterecht) eigenlijk heel leuk vinden. Corpsballen vonden de Lullo’s van Jiskefet geniaal, waardoor de mannen van Jiskefet een beetje hun doel voorbij schoten. Zo ook met dit filmpje, dat de draak steekt met de reclameindustrie en vooral leuk wordt gevonden door iedereen in de reclame industrie. Het legt wel op heerlijke wijze bloot hoe reclamecases opgebouwd worden.

Times Square to Art Square

Goede ideeen zijn besmettelijk. En dit is een heel goed idee van Justus Bruns. In zijn eigen woorden: “Times Square to Art Square is a very complex project with a simple goal: to turn all advertising billboards in Times Square into one big artwork”. Inmiddels is Justus verhuisd naar New York om het project ook daadwerkelijk in praktijk te brengen.
Voor mij een enorme stimulans om de ideeen die ik heb, hoe wild ook, gewoon in praktijk te gaan brengen.

The Onion - Sony Releases Stupid Piece Of Shit That Doesn't Fucking Work

The Onion is een van mijn favoriete platformen. Hier steken ze op onnavolgbare wijze de draak met overhypte productaankondigingen.

BIG ASS NIGGA ON A SCOOTER DRINKIN CAPRI SUN

Dit bewijst denk ik het punt van Tim; op YouTube kun je echt ALLES vinden. Dus de volgende keer dat je op zoek bent naar een filmpje van een big ass nigga on a scooter drinkin capri sun, dan weet je waar je hem kunt vinden.

The iPad and Velcro, a Match Made in Heaven

Soms kan ik ziekelijk jaloers zijn op ideeen. Extreem simpel, maar zo effectief. Ook al heeft niemand echt een iPad nodig (kom aan, even serieus, alles wat je met een iPad kunt kun je ook met je laptop of telefoon, maar dan beter), na dit fragment moet je er gewoon een hebbon.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten