Elke Donders


mijn naam is Elke , 26 jaar, net afgestudeerd illustrator, opgegroeid naast de Efteling en nu wonend in Rotterdam, iemand van uitersten, levend van dag tot dag en alles zo positief mogelijk bekijken, want dat maakt alles een stuk relaxter, en daar hou ik wel van, switchend van workaholic tot enorm lui wijf, ligt aan het moment.
En als ik dan een lui moment heb dan kan ik genieten van het kijken naar series, videoclips en al het andere pracht wat op internet te vinden is. En bij deze dus een kleine greep hieruit.


Een themesong om te beginnen

Thunderbirds


Die heldhaftige muziek in combinatie met die droge thunderbirdpoppen is gewoon heerlijk om naar te kijken.
Muziek kan alles heftiger maken dan het is, en daarom heb ik als vervolgfilm gekozen voor Koyaanisquatsi, life out of balance. Ik laat maar een stukje zien, maar eigenlijk zou je de film van begin tot eind moeten kijken. De muziek is zo enorm aanwezig en herhalend dat je in een soort trance terechtkomt en naar de beelden
blijft kijken.

Koyaanisquatsi: life out of balance

Hoewel ik ben opgegroeid met films en muziek van The Beatles, heb ik deze pas laat ontdekt. Ik vind het een feest om naar te kijken, duidelijker kan ik niet zijn toch?!

The Beatles: Lucy in the Sky with Diamonds


Om nog maar even bij muziek te blijven heb ik een videoclip uitgekozen van Grizzly Bear.
Supermooi beeld, sfeer, muziek en een bizar verhaal. En daar hou ik wel van.

Grizzly Bear: Knife


en voordat ik alleen nog maar met muziek bezig ben, ook nog even tijd voor dieren.
schattig maar toch een beetje freaky, maar vooral schattig.
en dan die gast die een intens gelukkige blik heeft omdat hij het diertje van dichtbij mag aanschouwen.

Nick Baker's Weird Creatures : Tarsier


en nog meer dieren

Creature Comforts: Whats It All About

(Insluiten op verzoek uitgeschakeld, voor video: KLIK)
En van dieren naar mannen op motoren, Ewan McGgregor die met een vriend een reis om de wereld maakt op motoren. Fijne serie om naar te kijken, lekker lui op de bank iemands reis volgen van begin tot eind. En hoe verder je in de serie komt hoe wilder de mannen (en dan vooral Ewan) worden. en daar is natuurlijk helemaal niks mis mee!

Long Way Round



En wat is een selectie filmpjes zonder een beetje Family Guy. Scenes die net iets te lang duren waardoor het absurde nog net iets versterkt word. Heerlijk...

Family Guy: Who Wants Chowder


Omdat ik Tim maanden heb moeten laten wachten op mijn 10 filmpjes, wilde ik deze laten zien, lekker toepasselijk, over het uitstellen van dingen doen door andere dingen te doen. En daar ben ik zoals velen een master in.

Procrastination


Even nog een mooie afsluiter

Sufjan Stevens: For The Widows In Paradise, For The Fatherless In Ypsilanti


En met het gevoel dat ik eigenlijk pas net begonnen ben met het laten zien van filmpjes, is dit toch echt het eind.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten