Tim Driesen


Ik ben Tim Driesen. Zo lang ik me kan herinneren. Al 30 jaar lang. 100% Belg ook. Twitteraar. En Creatief Directeur bij reclamebureau Famous in Brussel. En hoewel Tim en Stefan (voorlopig nog) niet bij ons werken, ben ik met veel plezier Nazomergast.

Ik ben dan ook zwaar YouTube-verslaafd. Het is zelfs een van de weinige websites die ik vrijwillig bezoek. Maar ik merk nu dat ik nooit bewaar wat ik leuk vind…misschien moet ik daar toch maar eens mee beginnen.

Want het was geen sinecure om zo’n reeks van 10 fragmenten losjes uit mijn mouw te schudden. Zeker niet als je Nazomergast nr. 2892 bent. Of was het 2893? Misschien helpt het wel dat ik als eenzame Belg na een hoop Nederlanders kom.

Genoeg gezeverd… en we zijn weg


(Uiteraard hadden we al 2 Belgen in Nazomergasten, zie Thomas de Vreese en Sander van de Vijver, maar het is 'm vergeven)

Mega Shark Vs Crocosaurus (Asylum) - Trailer [HD]

De beste Hollywoodfilms belanden al in de vergetelheid nog voor ze Europa bereikt hebben. Gelukkig is er Youtube met zowat alle trailers die er bestaan. Zoals deze film met niemand minder dan Steve Urkel. Soms zegt een trailer meer dan 90 minuten film. Zeggen dat iemand hier veel geld in gestoken heeft. Nu al cult en over 10 jaar zonder enige twijfel extreem hip.

Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like

Verplichte kost als je zoals ik in de reclame werk. Een van de beste commercials ooit. Old Spice heeft er veel goeie gemaakt, maar deze is zonder twijfel de beste. En dat allemaal in niet meer dan 30 seconden. Schitterende acteur ook die Isaiah Mustafa. Moest ik gay zijn, ik zou de commercial zelfs nòg beter vinden…

De Jeugd Van Tegenwoordig - Sterrenstof + Lyrics


Als Belg sta ik met open mond te kijken hoe die gasten (of jongens, of gozers, of hoe zeg je dat in het Nederlands Nederlands?) met de Nederlandse taal omgaan. Daarom ook deze Youtube versie mét lyrics. Heerlijk ongedwongen maken ze de Nederlands hip zoals niemand anders dat kan. Ik ben fan. In een interview met een Belgische krant antwoordden ze eens op de vraag hoe ze die nieuwe woorden bedenken: “We gaan niet met ons vier samen brainstormen om een nieuw word te bedenken… we zijn geen reclamebureau”. True.

Kilian Martin: A Skate Regeneration


Er moet één skatefilm in mijn lijstje staan. En dan nog liefst eentje van Killian Martin. Lekker New Old School. Wat heeft die kerel toch een mooie stijl zeg…. Veel woorden moet ik hier niet aan vuilmaken. Of ja, toch nog eentje: Jaloers!

BP Spills Coffee

Ondertussen niet actueel meer, maar ik herinner me dat ik heel hard heb moeten lachen toen ik dit voor het eerst zag en toen er nog volop olie vloeide in de oceaan. Een lach en een traan eigenlijk. Youtube maatschappijkritisch op een Youtube-manier.

Kanye West - Love Lock Down - 2008 [Remastered] [Final Album Version]


Een goed nummer van Kanye West uit de tijd dat hij enkel nog maar durfde zingen achter een vette vocoder. Maar meer dan om de song gaat het om deze ‘clip’. Schaamteloze reclame voor meubels. Toen ik dit voor het eerst zag, maanden geleden, vroeg ik mij af hoe lang de platenfirma dit zou dulden. Zeer lang blijkbaar. Het staat er nog altijd… vreemd.

Volkswagen Night Drive Golf Ad


Ik ben een autofreak en het enige moment dat er nog over is voor autofreaks in de Lage Landen is de nacht. Volkswagen claimde dit moment een jaar of twee geleden op een schitterende manier door ‘s nachts testritten te organiseren. Deze film hoort daarbij en verbeeldt op een perfecte manier mijn gevoelens als ik ‘s nachts ga rijden met de auto. Poëzie.

My PVC Instrument, DRS Talent Show (Original)


Talent wordt ontdekt op Youtube. Ook deze weirdo blijkt plots een muzikaal genie tijdens een soort talentenjacht op school. Ik zou niet graag de persoon zijn die na hem aan de beurt is…

Dramatic Eagle

Only on Youtbe. Gieren met een arend! De woordspeling krijgt u er gratis bij.

Eddie Murphy delirious - Stevie Wonder


Ook alle klassiekers vind je wel ergens op Youtube. Zoals Eddie Murphy vòòr hij opgeslokt werd door Hollywood. In zijn twee beste zaalshows: Delirious en Raw. Dit fragment uit Delirious gaat over legende Stevie Wonder. Hier hebben zeeeeer veel stand-up comedians zeeeer lang naar gekeken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten