Zelda Beauchampet



Om te beginnen..mijn naam is Zelda Beauchampet. Soms geloof ik het zelf niet helemaal. Maar met zo'n naam ben je dus gedoemd om er iets mee te doen. En dat is dus nu ook wat ik nu doe.. Ik draag mijn naam uit als merk maar heb het afgekort naar ZLDA. (Zlda omdat al het andere bij Zelda het computerspelletje uitkomt) Onder die naam ben ik sinds 2005 bezig met mijn eigen producten en sieraden. Ik ontwerp, produceer en verkoop mijn eigen producten en tegenwoordig geef ik les of ben ik host bij lezingen.
(wat ik de volgende keer dus zeker met een oranje onderbroek moet doen, volgens Tim)
Het werk dat ik maak vloeit voort uit een een ontzettende drive om het zelf te doen. Ik maak en doe wat ik leuk vind en dat probeer ik 24/7 vol te houden. Alles is onderdeel van wat ik doe en elke hobby word weer werk en andersom. Zlda is mijn lifestyle en met mijn filmpjes vertel ik een stukje over mijn passie, mijn drive en waar sommige interesses vandaan komen. Hope you enjoy!


Op naar de filmpjes:

Souls of Mischief - From 93 till infinity

Magisch nummer.. als ik dit hoor krijg ik flashbacks naar de jaren 90. Het is misschien wel het eerste hiphop nummertje dat mij echt verslaafd heeft gemaakt aan hiphop. Ik luisterde al veel langer naar hiphop maar deze zit echt diep in mijn geheugen. Toen ik gevraagd werd een youtube lijstje te maken was dit het eerste nummer dat in mij op kwam. Ik kan eigenlijk niet echt zeggen waarom, het is gewoon zo..

Macaframa SF


Het filmpje en het gevoel van deze promo geven goed weer hoe ik me voel als ik met mijn fixed door de straten knal. Het was in 2007 dat mijn verslaving voor fixed gear bikes begon. Macaframa kwam toen met dit promo filmpje voor hun film en sindsdien ben ik helemaal verslaafd en geïnspireerd om meer met mijn fixie te doen. Sinds een jaar beïnvloed het ook mijn werk en heb ik fixedgear sieraden, handschoenen en straps (voor je pedalen) ontwikkeld. Ondanks dat ik het altijd zag als iets wat ik naast mijn werk deed is het mijn werk gaan domineren en zorgt het nu voor mijn brood op tafel.


Mayer Hawthorn


(Omdat de video in 'mijn land' niet zichtbaar is: KLIK)
Mayer Hawtorne, wat een uitvinding is die gast! Elk nummer geeft je het gevoel van tijdloosheid en liefde. Helaas heb ik hem moeten missen bij een optreden in Rotterdam dus dan maar veel youtube bekijken! Dit filmpje is een speciaal verzoekje.. ;D

Lykke Li


Vorig jaar was ik in Zweden, dit was het eerste moment dat ik begon te twijfelen aan mijn Nederlandse afkomst. Iedereen leek daar op mij..of naja ik leek op al die blonde chickies daar. Ik heb altijd een sterke aantrekking kracht voor Scandinavië..de muziek, lifestyle,mode en natuur is om verliefd op te worden. Toen ik dit nummertje van Lykke Li voor het eerst hoorde dacht ik alleen maar: inderdaad!

Selda

Naam genoot Selda uit Turkije. Ooit door Stones Throw onder mijn aandacht gekomen maar geïntroduceerd door Mos Def met Super magic. Samples zijn echt te gruwelijk maar het origineel is echt nog veel beter. Zoals vaak natuurlijk..
Tijdens het voorprogramma van Madlib in de Melkweg kregen we een stukje opvoeding door Dj Egon. Hij knalde de ene na de andere plaat eruit met verwijzingen naar het origineel. Ik denk dat dit concert mijn beste hiphop concert ever was. ok, Madlib was super stoned en stond te wankelen op het podium maar voor het eerst maakte dat niet uit en gingen we compleet uit ons dak.

Watership Down

Om nog even door te gaan op mijn naam. Het komt dus niet van het computerspelletje maar uit een boek van Richard Adams. Hij schreef ooit Watership Down wat de meeste van jullie waarschijnlijk wel kennen in de vertaling van een dramatische animatie film. Jeetje wat heb ik vroeger zitten janken om deze film..als je hem verder kijkt dan deze 9 minuten dan zal je waarschijnlijk wel zien wat ik bedoel.
Echt een mooie animatie en goed verhaal! Maar goed, Richard Adams schreef ooit ook een ander boek dat Shardik heet en dat is het boek waar mijn moeder mijn naam vandaan heeft getoverd. Gelukkig heeft zij dit boek gelezen..mijn naam heeft me veel positiviteit gebracht en ben er nog steeds erg dankbaar voor.

Flying Lotus

Met zijn zware bassen, langzame beats en futuristische geluidjes heeft hij mijn hart veroverd. Zijn nieuwe vorm van hiphop kwam dan ook erg hard aan. Het heeft even moeten duren voordat ik het live mocht aanschouwen. Maar serieus..deze gast moet je zien, deze muziek moet je horen!

Michel Gondry


Ok, nu is het wel tijd voor een beetje inspiratie. Als we het over muziek video's hebben moet ik toch wel veel credits aan deze man geven.
Eigenlijk zou ik nu een aantal van zijn filmpjes willen laten zien maar heb gekozen voor een interview met een verzameling van zijn werk. Wat mij zo aantrekt in zijn werk is het gevoel van ritme en speelsheid. Alsof je altijd als een klein kind word neergezet en naar een droomwereld mag kijken.

Clutchy Hopkins - Verbal Headlock

En als we dan toch bezig zijn met inspiratie dan doet deze het zeker ook erg goed. Gemaakt door Christian Borstlap en Jorrit Spoelstra. Echt super goed gedaan jongens! Very fresh!

Unfold- L'artisan

Tot slot nog even wat technische inspiratie. Dries Verbuggen en Claire Warnier hebben een experimenteel project lopen met 3d printen. Het mooie van dit project is dat zij zoeken naar een nieuwe mogelijkheid om 3d printen meer terug te brengen naar een tool voor ambacht. Omdat ik vaak met deze techniek te maken heb en het mij altijd frustreert dat het een techniek is waarbij je van te voren al moet weten hoe iets gaat worden, het dan programmeert en je product uit een 3d printer komt rollen vind ik dit een bijzonder mooie verandering van de techniek. Via hun site http://www.unfold.be/pages/projects/items/l’artisan-electroniqu kan je meer zien over dit project. Omdat ik zo gecharmeerd was van hun project heb ik laatst een aandeel gekocht in hun bedijf. Ik ben nu voor 60 euro aandeelhouder en hopelijk word dit mijn ticket eindelijk n keer rijk te worden..

Zo..dit waren mijn filmpjes..beetje muziek, achtergrond informatie en inspiratie. Ondanks dat het flink zoeken was op YouTube ben ik blij met het resultaat.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten