Dieuwertje Heuvelings



Ik ben Dieuwertje 20 jaar oud, woon in Amsterdam in een souterrain dat is een chique woord voor kelder maar in principe is het gewoon de eerste verdieping want ik heb een tuin. Ik heb met vriendinnen het online magazine www.rassionmag.nl en studeer iets op de HBO wat 80.000 andere mensen in Nederland ook doen Media en Entertainment Management. Ik werk ‘ s nachts in de leukste nacht kroeg van Amsterdam namelijk de Lux. Verder verzin ik hier en daar nog wel eens wat conceptjes voor evenementen en geef het leukste eerste zondag van de maand feestje elke eerste zondag van de maand in de Bitterzoet. Muziek luisteren, films bekijken en historische boeken lezen zijn 3 andere dingen die mijn leven wat op lijken te fleuren.

Bon Iver Blood Bank

(Insluiten op verzoek uitgeschakeld, voor de video: KLIK)
Ik ben goed in dingen heel laat ontdekken dat is mijn nutteloze talent nummer 283. Boeren laten, overdrijven, te lui zijn om naar de keuken te lopen dus extreem hongerig zijn, onwijs lelijke bekken trekken , lachen als een gehandicapte mongool en dingen dubbel op zeggen horen daar ook bij. Maar zoveel van muziek houden dat je machteloos voelt omdat je liefde terug wilt geven hoort daar niet bij. Bon Iver is dus zoiets wat ik veel te laat heb ontdekt, het begon bij Skinny Love waar ik eerst verliefd op was nu ben ik (de slet) verliefd op dit nummer.

Goofy- smokin’

Ik las laatst een artikel over The Simpsons waarin stond dat het de eerste tekenfilm is die gericht was op volwassenen. Als je dit filmpje ziet weet je dat ze bullshit praten. Roken is fijn, geruststellend, honger onder drukkend en zoveel meer prachtige dingen maar wij rokers worden helaas ontzettend gediscrimineerd.

Radiohead – Reckoner

Als ik later dood ga wil ik dat nummer gedraaid wordt als ik in de grond wordt gestopt.

The Flight of the Concords

Dit is een van de grappigste series die ik ooit gezien heb. Een verhaal van 2 gasten die in New York wonen en proberen door te breken in de muziek wereld. Zo ontzettend droog en flauw. “ You’re so beautifull you could be a part time model. “

Fresku – Twijfel


Ik haat mensen die zeggen ik hou eigenlijk wel van alle muziek, maar helaas hoor ik bij die groep mensen. Alleen hoort daar dan wel achter “ waar gevoel in zit”. Hell je kan zelfs met reggae aan komen bij me als ik het gevoel heb dat het echt, oprecht en eerlijk is hou ik ervan. Zo ook bij dit nummer van Fresku want er is bijna geen echtere emotie dan pure frustratie. Teemong is trouwens echt een kunstenaar op het gebied van clips.

Step Brothers- Dinner scene


“ That’s so funny the last time I laughed so hard I felt of my dinosaur.” Een van de grappigste zinnen ooit in een film. Ik wou eigenlijk de Anchorman telefoon cel scene kiezen waarin hij zegt: “ I’m in a glass cage of emotions!” maar dit is een zeer waardige vervanger. Ik weet dat het niet origineel is om te zeggen dat Will Ferrel een god is maar kom op hey je kan het ook niet ontkennen.

Notte Sento

Ik ben ook maar een meisje die meisjesachtige gevoelens heeft en dus heel erg gevoelig is voor dit soort romantische verhalen. Mooi, mooi, mooi. Trouwens jongens voor jullie is dit ook interessant aangezien het meisje in deze korte film echt prachtig is.

It’s so cold in the D

Detroit is een een hiphop/techno/soul walhalla met de beste rapper uit de game. Aan de andere kant is Detroit ook een vervallen ghosttown met een van de hoogste werkloosheid percentages van de 1ste wereld. Ik denk dat heel veel mensen zich daarom dus maar richten op de mic ipv op de auto’s. Aangezien al veel stadsgenoten daarmee door gebroken zijn. Dit heeft hilarische gevolgen. Ik weet niet hoe deze chick heet maar als ik het koud heb is zij het eerste wat er in me op komt.

Joe Cocker- With a little help from my friends


Prachtig om te zien hoe Joe Cocker geen spat veranderd is in zijn performance door de jaren heen. Nog steeds de zelfde gekke epileptische aanvallen als die hij hier bij Woodstock had. Dit nummer heeft me een keer laten huilen. De jankende gitaar was de druppel die de emmer deed overlopen.

Biggie Suicidal thoughts

Biggie is staat trouwens samen met MF Doom, Nas en Qtip in mijn persoonlijke top 4 van beste rappers. En zoals ik al zei ik hou van muziek waar pijn en frustratie in zit. Biggie heeft hier het meest eerlijke nummer ooit gemaakt. Fucking Puff Daddy die met zijn achterlijke gelul het hele nummer verneukt. Als de grote man nog had geleefd had ik hem duizenden brieven gestuurd met de vraag of hij t misschien nog een keer kan opnemen zonder die talentloze pik er doorheen.

- - - - - - - - - - -

NEXT: Rory Parks (Swurdin)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten