Jay Sunsmith


Goedendag Nazomergast-kijker,

Mijn naam is J (geboren in de lucht, ergens in 1975) en ben door dhr. Tim Arts gevraagd om 10 Youtube video's voor u te selecteren. Ik zei ja. Hij vroeg ook om een bio. Die ben ik helaas verloren. Mocht u deze vinden mail dan gerust naar j@jaysunsmith.com of reply met @JaySunsmith via Twitter. Alvast dank.

Tot die tijd volstaat de volgende zin:
Dagelijks vinger ik de letters van het alfabet, draai nachtdiensten met beide benen in het verzet en straat mijn praat als wandelende brug met 1 pet.

Aangevuld met enkele professie-slashes voor eventuele hokjesdenkers onder u: Creatief strateeg / (Typo)grafisch ontwerper / Teacher. (The one who puts on the tea.)

Olifantend groet ik u vanuit liefde, het enige echte avontuur.

Veel kijkplezier!


Instant karma.


Klassieker die nog door Nike in 1993 voor een commercial is gebruikt. What goes around comes around, "We all shine on!". Behalve de aandacht breiende Yoko Yoko wat mij betreft. Deze laatste zin is dan weer niet zo goed voor mijn karma. Sorry John.

Changing education paradigms. (RSA Animate)

Koning, keizer, admiraal, Sir Ken Robinson kent nog niet iedereen. Bij deze. Over hoe het onderwijs eigenlijk vanaf dag één geconditioneerd wordt omwille van economische redenen. Educate yourself!

Treeman.

Aantal jaren geleden een geweldige documentaire-serie bij de BBC gevolgd omtrent deze 'boom-man'. Helaas kan ik u deze niet tonen via YouTube. Blijvend gefascineerd door 'freaks by nature' krijg ik het gewoon benauwd als ik mijzelf probeer te verplaatsen in deze man. Een impressie.

Zinedine Zidane.

Alleen al zijn naam: Zinedine Zidane.
De man die, als het om beste voetballers ooit gaat, zeker in mijn top 5 staat. Niet van de bal te krijgen, loepzuivere passes en maakte Frankrijk Europees- en wereldkampioen. Deelde een kopstoot uit als afsluiter van zijn carrière. Moet kunnen, niemand is perfect. Alhoewel die kopstoot op de borst van Marco Mazeratti redelijk perfect was. In deze video dolt hij wat vrienden tijdens een fietje in de zaal. Let op: Niemand kan de bal van hem afpakken. Niemand. Kijk dang.

Mr. T.

Dat er nooit iemand doodging in de afleveringen van de A-Team wist ik. Dat Face een fligga paps was wist ik. Dat ik Mr. T ooit nog heb gekregen als pop weet u nu ook. Wat ik echter nooit heb geweten, tot een jaar terug, is dat Mr. T heeft gerapt. Over uw moeder.

Come clean.

Bij het uitkomen van deze track ging een zin van Rakim door mijn hoofd: "I'll put my dick in your ear and fuck what you've heard." Dit was een bom. "Fly like a jet, sting like a hornet, knuckleheads get live and set if off if you want it." Soms heb je dat. Tracks waar je elke zin van kent. Middelbare school stijl. 'Yo! MTV Raps' was indertijd mijn clippende Hiphop filter.

Best things in life for free.

Nug. 'Schrijver' uit Finland. Systeem strijder eersteklas zou je heden ten dage kunnen drukken. Eerst niet toegelaten op de kunstacademie, nu gezocht 'kunstenaar' door de Finse overheid. Bepaalde filmpjes kan ik je helaas niet laten zien daar er rechtzaken lopen maar dit geeft je even een beeld. De publieke ruimte als atelier zogezegd.

Combo. (Door Blu en David Ellis.)


Ik kocht ooit een boek van Blu. Leuk voor in mijn persoonlijke bibliotheek. Zijn stop-motion paint-animaties zijn daarentegen vele malen interessanter. Mijn favoriet.

The battle of Chernobyl.

FOK kernenergie.
Gebruik van kernenergie kent te grote risico's. Te is niet goed. Daar ga ik verder niet genuanceerd over filosoferen. Principekwestie. Geen politricks. Geen poldermodel. Neem de tijd voor wat 'awareness' en bekijk deze documentaire. (Kennis kan geen kwaad ;-)

Mankind is no island.

Tot slot een aantal woorden die zinnen worden en een verhaal vertellen. Tropfest (NY) winnaar van 2008. Om even stil van te worden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten