Paul Rikken



Vierdejaars student Grafisch ontwerpen op de Willem de Kooning Academie, Rotterdam.
"Niks intellect, gewoon plat en banaal. Standaard filmpjes die iedereen al heeft gezien en waar niemand een boodschap aan heeft. Maar daarom niet minder leuk! En de eis van 100 a 200 woorden gaat hem niet helemaal worden..."


Powers of Ten

Stiekem toch een beetje intellect...
Dit filmpje vond ik als klein mannetje zeer fascinerend hoe simpel iets met beeld word uitgelegd en dat ik dit als kleuter begreep (daar ging ik iig vanuit).

2001: A Space Odyssey

Met deze film kun je al het jatwerk van anderen zien. Met name Star Wars is een goed voorbeeld (de eerste drie gemaakte films). Maar dat kan ook haast niet anders als George Lucas de set ontwerper van 2001 inhuurt.
Voor die tijd (en nog steeds) geniale effects. In deze film zeer geloofwaardig. Geen onzin met gewapper van TL-buizen en een astmatische opa die beweert dat hij de baas is..

Star Wars Episode V: The Empire Strikes Back

...over die astmatische opa en TL-buizen.
Het blijven briljante films (de 1e trilogie, die nieuwe zijn trash op z’n best, extreem slecht dus). Deze films vervelen mij niet. Bakje popcorn, biertjes, chips en ik heb een leuke avond met de 1e trilogie. Films voor nerds

The Departed

Een, naar mijn idee, te droog einde. Ik heb hier echt de ballen uit m’n broek gelachen. De hele film trouwens... (go go 200 woorden, ik ben toch godverdomme geen tekstschrijver!)

Jiskefet: Debiteuren Crediteuren: Sinterklaas
Deel 1:

Deel 2:

Dit is de beste manier om aan een Amerikaan uit te leggen wat Sinterklaas is...
Tim, kun je me niet helpen met wat woordjes...

Kooten en de Bie: Keek op de Week

Dit keken mijn ouders altijd (van wie niet...). Verplichte kost op zondag avond en ik snapte er echt de ballen van. Dit zijn 2 karakters die mij altijd goed zijn bij gebleven.
Dirk en de Vieze man. Dirk snapte ik nooit want hoe was het toch in godsnaam mogelijk dat Wim de Bie tegelijk Dirk kon spelen en dan ook nog eens zichzelf, je zag hem 2 x in beeld...
You get the point, ik was klein, ja!

Rembo & Rembo

Zondag ochtend verplichte kost! Wat nou Telekids en Megablubberpowerrace?
Dit was het summum, kindertelevisie kan niet beter, wat mij betreft dan...
Dit is een van hun beste acts.
“In het begin verdien je 1 gulden per uur maar dat word later meer...”
“Ow, dan kom ik wat later”

Villa Fabriek (Roos en de mannen)

Idem...

Luc Nilis: wereldgoal

Al die jankerds over van Basten, Bergkamp, Van The Man, Huntelaar, Cruijf, Pele, Ronaldo, Romario, Suarez, Honda, Robben, Siemons, Davids, Seedorf, Beckham, Maradona, Rivaldo, Ronaldinho, Beckenbauer enz. enz. enz.
Echt, Nilis blijft voor mij de man!

Blackstar feat Common


Om tot rust te komen en een beetje na te denken.
Favo track van deze plaat. Lang geleden dat er zo’n goed hip-hop album is uitgebracht.

- - - - - - - - -

NEXT: Chiron Holwijn

1 opmerking:

  1. dope :)

    vet initiatief, schrijf gelijk een lijstje op, thuis de torrentjes maar aanzetten!

    BeantwoordenVerwijderen