Michiel ten Horn


(Foto: Jim Taihuttu)

Ik ben Michiel. Ik maak zowel films als animaties. Korte films veelal. Een speelfilm is in ontwikkeling. We wachten af. Op het moment ben ik met Habbekrats bezig aan een animatieclip voor Seymour Bits. Eind augustus ga je die zien. Had ik al gezegd dat ik op zoek ben naar een huis in Amsterdam? Met een vriend samen. 1000 Euro max.

Nu tien filmpjes die van alles met me doen; Woede, ontroering, vreugde, verraad, alles.


Royal Tenenbaums


(Insluiten op verzoek uitgeschakeld, daarom: KLIK.)
Als begin een begin. En ik geloof dat ik dit mijn favoriete film ga noemen. The Royal Tenenbaums. Mocht je deze film niet goed vinden stop dan alsjeblieft met lezen en ga iets anders doen.

Royal Tenenbaums


Aaah, kijk deze scene ook nog even..

Vrouwen

Deze omdat het zo dom is.

The Goonies

Kinderfilm nummer 1; The Goonies. Een paar maanden terug dat ik dit meesterwerk (ja, lees je inderdaad) weer zag. Niet veel later kwam ik per ongeluk uit bij deze deleted scene. De jonge helden komen hier in gevecht met een octopus! Ik bedoel, laten we eerlijk zijn, het is een belachelijke scene en ik snap dat ik weg is. Maar toch... Enerzijds was het magisch om dit te zien. Anderzijds kon ik een gevoel van verraad niet onderdrukken. Alsof je er achter komt dat al je vrienden al jaren heel gezellig bij een kookclub zitten en mij niets hebben verteld. Snap je?

Zakkemakke

De held uit Zakkemakke. Helemaal afkijken.

Johnny Cash - Hurt

(Insluiten op verzoek uitgeschakeld, daarom: KLIK.)
Een lied. Wil ik mezelf pijnigen in zelfmedelijden luister ik naar Hurt van Johnny Cash. Een cover op een nummer van Nine inch nails. Toen de zanger van deze band Johnny’s versie hoorde zei hij dat het nummer nu van Cash was. Niks cover, zijn nummer. Een prachtige clip en een angstaanjagend, alles omvattend mooi nummer.

Everybody's Free to Wear Sunscreen!

Okee, deze komt zojuist spontaan in me op omdat ik godverdomme weer naar Hurt geluisterd heb. Een oppepper voor mensen die nu ook wat ontdaan zijn. Los van het verschrikkelijke refrein en de 90’s look, kan dit je dag maken en je onzin problemen doen vervagen.

Jim Henson

De emotionele rollercoaster neemt je mee naar een van het meest verdrietige filmpje dat op internet te vinden is. De begrafenis van Jim Henson. Bedenker van de Muppets, sesamstraat, etc. Het zijn privébeelden die nooit naar buiten zijn gebracht tot het een jaar geleden ineens twee dagen op Youtube stond, werd geript en vervolgens zijn eigen weg ging. Een boos neefje, een onterfde broer, wie zal het zeggen. Het is dus materiaal uit eind jaren tachtig. Je ziet Big Bird “it’s not easy being green’ zingen. Het nummer van Kermit, die altijd door Henson zelf gespeeld werd. Big Bird heeft het er ook moeilijk mee zoals je hoort.

Ricky Gervais

Mooi he? Laten we lachen met Ricky Gervais tijdens de Golden Globes uitreiking. Heerlijk hoe hij die vervelende acteurs op hun plek zet. Hoe kun je zo soepel jezelf zijn in zo’n gezelschap en tegenover een miljoenenpubliek? En waar is zijn stropdas ineens? Held.

Dj Mehdi

Nog een lied, maar vooral een clip. Weinig mensen kennen deze. DJ Medhi kwam drie jaar gelden met deze hele toffe clip. Dit was absoluut een vorminspiratie voor de Wopwopwop clip die ik twee jaar geleden voor de Jeugd maakte.

Love & Theft

Een geniale animatie om deze reeks af te sluiten. Precies goed, een waanzinnige trip. Het ga je goed.

Groet Michiel ten Horn

1 opmerking:

  1. Dit is niet de originele clip van Baz luhrmann - everybody's free to wear suncreen. Dus geen verschrikkelijke '90 s look en ook geen gevoelig soul sound erdoorheen

    BeantwoordenVerwijderen