Viola Welling
Hai my name is… Viola. Vi voor intimi. Volgens mijn vrienden ben ik een avonturier, een duizendpoot en een druktemaker. Dit alles in een kabouterverpakking. Het mogelijke gevolg van kleuterschool met de naam Pinkeltjesland. Volgens mij ben ik een levensgenieter. Ik beteken graag wat voor een ander. Van kennisdelen krijg ik energie. Van creativiteit, uitdagende projecten en bijzondere ontmoetingen ook. Mijn passies voor communicatie en betekenis geven komen samen in What Else Matters, mijn bedrijf. Omdat ik gek ben op schrijven, schrijf ik samen met co-auteur Steven de Jong en 33 succesvolle Nederlandse vrouwen het boek ´Aan mijn jongere ik´ voor Stichting Pink Ribbon. Deze YouTube ‘Top 10’ is een kleurrijke mix van creativiteit, inspiratie, some weirdness en iets voor een ander betekenen: Enjoy!
The best Street Jumpers
Respect – Sportief, creatief en underground. De kwaliteit van deze video laat wat te wensen over maar wat ze hier doen vind ik kunst: met minimale middelen het maximale uit het leven halen en er nog volop plezier aan beleven ook. Prachtig!
Let Go
Relax - In alle hectiek vind ik het belangrijk om soms even los te koppelen. In Scheveningen, waar ik woon, longboard ik daarom graag over de boulevard. Vooral als de zon bijna onder gaat en de lucht diep rood kleurt. Dit filmpje en de song geven die vrijheid perfect weer: lekker over dat wegdek suizen, wind in je haren en alles om je heen even vergeten, heerlijk!
We are the future
Interesting – Deze video boeit me om verschillende redenen. De boodschap vind ik krachtig, goed om over na te denken. We zien nu al grote veranderingen in de maatschappij door nieuwe media. Mensen krijgen steeds meer medezeggenschap omdat groepen zich online makkelijk kunnen mobiliseren. Gezamenlijk zijn ze in staat regeringen omver te werpen. Voor organisaties is het daarom belangrijk deze ontwikkelingen te volgen, ze te begrijpen en op een positieve manier in te zetten. Diverse multinationals hebben dit al in de gaten. Hier zijn 18-jarige ‘new media experts’ graag geziene gasten. Wat deze video nog interessanter maakt is de enorme hoeveelheid aan boze reacties en dislikes. See it for yourself…
Shark Surfer
Sick – Sommige mensen zijn gestoord en dankzij deze mensen hebben wij vermaak. Hoe je er op komt om met hompen vlees op je surfboard te gaan liggen en een haai aan de haak te slaan… Joost mag het weten?! Toch slaagt zijn actie en wordt deze surfer op sleeptouw genomen door een haai.
Favela Painting Project
Inspiring – Uit passie komen prachtige dingen voort. Deze twee landgenoten brengen kleur naar de meest donkere plekjes op de aarde. Verbinding en verbroedering ten top, zo mooi kan het zijn om iets voor een ander te betekenen!
Marcel the shell with shoes on
Different – Ik ben gek op vreemde video’s en dat weten mijn vrienden. Marcel the shell kreeg vanuit New York doorgestuurd. Vreemd, eigenaardig en aandoenlijk. Ik heb een zwak gekregen voor deze schelp met schoen en pluisjes hond.
Where good Ideas Come from
Share – Deze video, met de speech van TEDx spreker Steven Johnson, gaat in op de vraag waar goede ideeën vandaan komen. Met name de kracht van kennisdeling en samenwerking staat centraal: zo worden ideeën nog sterker. Deze video is een krachtig voorbeeld van het samengaan van twee werelden (tekstueel en visueel) waardoor iets ontstaat dat groter is dan de losse som van de delen. De tekening maakt de boodschap bijna tastbaar.
Look at yourself after watching this
Positivity – Ik geloof heilig in de kracht van positiviteit. Dat we obstakels op onze weg vinden staat wat mij betreft vast. Hoe we daar mee om gaan hebben we in eigen hand. Nick Vujicic werd geboren zonder armen en benen en toch weet hij op karakter en met een gezonde dosis humor de wereld te veroveren en een onafhankelijk bestaan op te bouwen. Daar kunnen velen een voorbeeld aan nemen… We’re the director of our own life!
Kaboom Cleaner
Dit is een voorbeeld van een reclame waarbij creatieven aan de haal zijn gegaan met een bestaande commercial. Het gevolg een opnieuw gedubde video met interessante teksten (Did somebody decided to shit in your bath tub…). Dit kan natuurlijk schadelijk zijn voor je merk maar in dit geval pakte het eigenlijk goed uit. Guerrilla acties kunnen goed zijn voor miljoenen hits zoals Kaboom laat zien.
MasterPeace
Just do it – In de wirwar aan maatschappelijke initiatieven staat er soms een organisatie op die een beladen onderwerp afstoft en besluit een bepaalde sexiness toe te voegen. MasterPeace geeft vrede een nieuw jasje in dit nieuwe tijdperk. De koppeling met muziek, kunst en social media moeten mensen weer op de been brengen en ik geloof er in. Het is leuk, fris en daagt uit tot actie. Of zoals zij het zeggen: Creating peace. Together.
Labels:
Viola Welling
Abonneren op:
Reacties posten (Atom)
Viola, ik leerde je naam net kennen via Roy Silos Wat een geweldige blog! Dank je wel. Ik hoop dat mijn initiatieven als puzzelstukjes in die van anderen gaan passen!
BeantwoordenVerwijderenIk hoop je dinsdag te treffen op een Academie partners meeting.
Ronald van Bochove