Aaron van Valen


Foto: Ralf van Egmond

Hoe dan, kan ik een stukje tekst over mezelf tikken, Tim? Ik ben Aaron van Valen, aka de party fotograaf, aka de lowly stagiaire van Opslaan Als (welke spotlight plek ik moet delen met o.a. Allen Gryckcksic), aka die blanke jongen met die kut bril en camera. Ben bezig mezelf in dat creatieve wereldje te vestigen, ook al kom ik niet uit Venlo, woon ik niet in Amsterdam of Rotterdam, en heb ik iets totaal ongerelateerd gestudeerd voor 4 jaar. Naast dit denk ik dagelijks na over serieuze zaken, heb ik grootse plannen voor 2010 m.b.t. videoclipjes en review ik elke dag 2042 kanji om m’n skills in Japans op peil te houden. Ik vind Nederland wel ok, maar eigenlijk kan ik niet wachten om terug out te peacen naar de Americas of Japan. Hier:

Mickey Avalon

Omdat ik ook zelf niet kan ontkennen dat ik gewoon maar een partyfotograafje ben wil ik graag beginnen met deze viddy met jullie te delen van het baasje Mickey Avalon. Party fotografie, de meest onderschatte kunstvorm van deze tijd.

All About Lilly Chou Chou

Dan, om niet pretentieus over te komen kan ik grappige kutfilmpjes listen maar ik hou toch meer van mooie shit. Dit is pretty much een van de grootste factoren waarom ik Japans wilde leren. Shit is kankermooi. I don’t give a fuck als je het emo vindt.; ik ben een emotionele jongeman. Japanse films en culturele producten in general zijn vaak zo retegaaf omdat ze (zij, die andere mensen) zich om een of andere reden niet houden aan alle bekende sjablonen en normen; ook daarom kunnen ze met dit wegkomen. Shunji Iwai is een baasje en dit is zo’n sicke film met een hard stukje OST. Plaatjes.

Mr. Ando of the Woods

Nog meer Japan specialness, deze. Met dank aan een homie van mij die nu in Japan zit en als een insider mij af en toe toffe shit stuurt. Daarbij is hij bovendien de blonde droom van ieder Japans meisje. Dankjewel, Simon, met je smooth talk en shit.


Om dit Japanse tekenfilmpje te begrijpen en te appreciëren heb je geen skills nodig maar om jullie begrip ervan toch een beetje te verbreden: まる [maru] betekent rondje. Ik heb deze echt heel heel vaak op youtuberepeat gerockt.

Harmony Korine on David Letterman

Ik vind Letterman best wel een douche. Talkshows zijn sowieso niet echt ‘t tofste van de wereld maar hoe deze baas Korine zich bazig gedraagt is een voorbeeld voor mij. Z’n films trouwens ook. Z’n stijl komt niet per se door de coke, dat zou niet okee zijn. Kijk maar naar z’n eerste appearance [http://www.youtube.com/watch?v=Q4JIkmzWfn0&feature=related] nadat-ie Kids had geschreven (klik), alhoewel ‘ie daar net zo goed coke gedaan kan hebben. Het lijkt er in ieder geval op dat-ie bewust Letterman dommer laat overkomen. Ik fan hem.

Noah and the Whale

Een toffe cd. Ze hebben een filmpje gemaakt voor de gehele CD maar deze trailer is toffer dan de lange versie. Ook emo shit, maar wel echt goede poep.

Samuel L. Jackson

Sam the Man living up to his name. Dit is wel een beetje een Vanaf Nu rip-off natuurlijk qua set-up, maar hij komt ermee weg.

GZA, RZA and Bill Murray


Serious delirium. Toen ik in de States aan het studeren was zat ik 6 maanden zonder m’n dvd’s om me heen, dus YouTube was m’n vriend. Ik heb deze bad boy vaak gekeken, ik hou echt van dit. Die Bill Murray Rant die daar recommended wordt op youtube is ook een redelijk okee filmpje, maar niet tof genoeg voor deze shine plek. In Nashville heb ik trouwens van een random dude het beste verhaal over Bill Murray ever gehoord. Welke te lang is om hier te delen.

101Barz met Zwart Licht


(Insluiten op verzoek uitgeschakeld, link: KLIK)
Ik kan wel linken naar YouTube maar ik haat het als je niet kan embedden. Afgelopen zaterdag ging het een beetje los bij de release party van Zware Bassen Zware Beats, waar deze heren ook waren. Ik ben best wel zuinig op m’n gehoor, maar toen Zwart Licht die 101 track deed, haalde ik m’n oordopjes toch echt even uit. Ik heb deze al meermaals gedeeld met homies overzees maar helaas moet je toch echt Nederlands kunnen om ’t echt te appreciëren.

Justice


Fuck it. Ik pomp er wel nog een Japans dingetje op. De meeste toffe dingen zijn toch al op Nazomergasten geweest. Toen ik in Japan studeerde ging ik iedere maandagavond bij een vriendin van mij films kijken. Ze heeft echt de beste film smaak ever en heeft me zoveel nieuwe shit laten zien. Dit is er eentje van. Er zit geen Engelse ondertiteling bij maar die heb je niet nodig, denk ik. Classic youtube comment bij deel 2 overigens: “Congo4life damn that_ school girl was in that famous drama, shes a goddess”. Overigens, de bloedneus aan het einde hoort sexual excitement weer te geven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten