Merel Brugman


Mijn naam is Merel Brugman (23). Studeer fotografie aan de Willem de Kooning Academie in Rotterdam. Momenteel volg ik een uitwisselingsprogramma en studeer ik aan de Emily Carr University in Vancouver (Canada). Ik vind het lastig om te vertellen waar mijn werk precies over gaat, je kunt het misschien het beste zelf bekijken. De video’s die ik gekozen heb zijn programma’s die ik leuk vind, filmpjes die ik bij of via anderen op hun blog heb gezien of fragmenten die zijn blijven hangen.

Maxim Hartman - Wat is hier nou leuk aan?

Ik vind hier alles leuk aan! Net als vele leeftijdsgenoten keek ik op zondagochtend naar Villa Achterwerk van de VPRO en nog steeds vind ik die programma’s geweldig. Wat mij aanspreekt in dit filmpje is de manier waarop Maxim Hartman mensen benaderd. Met een typisch Rotterdamse mentaliteit: recht voor zijn raap. JA HOOR!

Keuringsdienst van Waarde


(Video: KLIK)
Op de ogenschijnlijk onschuldige vraag: ‘Hoe krijgen ze de partjes mandarijn in blik zo netjes, zo schoon en zo helemaal zonder vliesje?’ blijkt het antwoord nog best lastig te vinden. Het antwoord blijkt - zoals vaker - ver weg (in dit geval in China) te vinden. Als u dol bent op schone mandarijntjes uit blik kunt u deze uitzending beter niet kijken. Die partjes hebben het heel zwaar voor ze uiteindelijk ingeblikt worden (overgenomen van de KvW website)

Roy Andersson - You, the Living

Fragment uit de Zweedse film You, the living. Mooie fotografische film die je meeneemt naar de wereld van Roy Andersson!

Edhv - Debug - Art by insects

Gevonden op Next Nature. Serie posters ontworpen door insecten.

Lernert Engelberts & Sander Plug - How to explain it to my parents- Arno Coenen

How to explain my parents
Ik denk dat dit heel herkenbaar is voor veel mensen die op de Kunstacademie zitten en af en toe in het weekend naar huis gaan om te vertellen waar ze mee bezig zijn. Thuis discussieer ik veel over het werk wat ik maak en ontstaan er ook soortgelijke gesprekken. Fijn dat er in de loop van dit filmpje irritatie zichtbaar wordt. Dit is zo eerlijk!

AT5 Jeroen Henneman en Max Pam - De woestijn leeft

Lekker zeiken op niets!

Alex van Warmerdam - De laatste dagen van Emma Blank (trailer)

Vervreemdende film die ik in een korte tijd meerdere keren bekeken heb. Tekst en beeld dat elkaar versterkt. De rol van Alex van Warmerdam, die de hond speelt, vind ik goed bedacht.

Peter Funch

Gevonden op de website/blog 500 photographers van Pieter Wisse. Een interessante website als je van fotografie houd. Hij plaats elke dag een fotograaf op zijn blog met een filmpje hoe de fotograaf te werk gaat. Ik ben hier meerdere fotografen tegen gekomen waarvan ik nog nooit gehoord had maar die echt de moeite waard zijn om het werk van te zien.

NPS kort - Weg (Daniel Bruce)

(video: KLIK)
Mooi hoe hier wordt gespeeld met context. NPS kort heeft veel interessante filmpjes op de website staan die het kijken waard zijn.

Red Hot Chili Peppers - Can't Stop

Ik sluit af met MUZIEK. Ik ben geen grote fan van de Red Hot Chili Peppers maar deze videoclip, geïnspireerd door Erwin Wurm, vind ik erg goed. Met niets iets maken is iets waar ik me ook graag mee bezig houd.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten