Nasrdin Dchar


(Foto: Duotone Photography)
Hallo. Ik ben Nasrdin Dchar. Ik ben 32 jaar. Ik ben geboren in Steenbergen. Ik ben acteur. Ik heb veel vrienden en vriendinnen. Ik heb al bijna 400 volgers op Twitter. En op Facebook zit ik al over de 1000 vrienden. Eigenlijk ben ik best populair. Ik word steeds vaker gevraagd op feestjes en premières. Ik heb 21300 hits op Google. En op YouTube kun je veel filmpjes van mij zien. Mijn beste vrienden zijn Marwan Kenzari en Achmed Akkabi. Zij zijn ook heel knap en bekend. Misschien iets knapper en bekender dan ik ben. Maar dat maakt niet uit.

Ik doe mee met deze blog niet om nog populairder te worden, ook niet om hip te zijn maar gewoon zodat jullie me iets beter leren kennen. Veel plezier.


(Nasrdin Dchar acteerde o.a. in tv-series De Troon en Deadline en de film Tirza. In Rabat speelt hij Nadir, een jongen die de taxi van zijn vader naar de stad Rabat moet brengen.)

Shaan

Dit is een fragment uit de Bollywood film SHAAN. Een classic als je het mij vraagt. Met niemand minder dan Amitabh Bachchan. Hij was mijn held vroeger. En dan heb ik het over vroeger vroeger. Toen we nog werkten met VHS- videobanden. Toen wij in ons dorpje Steenbergen nog geen videotheek hadden en mijn vader naar Bergen op Zoom moest om een film te huren. Hij huurde dan altijd 7 films want dan kon je ze extra lang houden. Bollywood films vond ik master. Hieronder de link naar de gehele film. Kun je gewoon checken op YouTube. Ik ben benieuwd of je er doorheen komt. Ik heb deze film misschien wel 20 keer gezien. Link: KLIK.

Al Risalat

De Islam is voor mij een belangrijke spil in mijn leven. Altijd al geweest en zal ook altijd zo blijven. Dit fragment komt uit de film Al Risalat en gaat over de ontstaansgeschiedenis van de Islam. Er is ook een Engelstalige versie (link: KLIK.) Maar hier wordt de rol van Hamza gespeeld door Antony Quinn. Toen ik jong was, ging ik me altijd na het bekijken van de film verkleden als strijder, en speelde ik Hamza. Met een liniaal als zwaard.

Carnaval

Tja Carnaval. Ik ben een geboren en getogen Brabander maar carnaval heb ik nooit begrepen. Ik heb menig poging gedaan om het te leren. Om er in op te gaan. Maar het is me ‘gelukkig’ nooit gelukt. In één van die pogingen ging ik verkleed als Sonny uit Miami Vice. In pak en bril, mooie schoenen, alles erop en eraan. Ik was Sonny. Kom ik aan op de carnaval, is het eerste wat aan me gevraagd wordt: “Hey Nas, wat moet jij voorstellen?”. Met carnaval is zo’n vraag best pijnlijk.

MJ

Grondlegger, icoon, genius. En gek. Maar toch blijft MJ voor mij een baas. Wat ie ook gedaan heeft, wat er ook over hem geschreven is, wat hij heeft betekent voor de muziekindustrie in de ruimste zin van het woord is ongekend. En dan nog die moves, die ongelooflijke danspassen, met natuurlijk de Moonwalk als ultieme hoogtepunt. Vroeger met de playbackshows op de basisschool deed ik hem altijd na. En ik zeg je eerlijk: ik kwam best wel hard.

Tom

Een belangrijke en heftige gebeurtenis in mijn leven is het overlijden van een goede vriend. Als ik dit nummer hoor, moet ik altijd aan hem denken. Tom Franken. Een jongen die vol van het leven genoot. Die vol in het leven stond. Een jongen met zoveel talent en ambities en dromen en vrienden en vriendinnen. En op 17 jarige leeftijd is hij van het ene op het andere moment uit het leven gerukt. Een automobilist die verblindt werd door een te lage zon zag hem niet fietsen. Een bizarre tijd wat ook mijn ogen heeft geopend en mij heeft geleerd om vol te gaan voor mijn dromen. Want dat kan namelijk.

Why tell me why


Een paar jaar geleden is 1 van mijn beste vrienden uit Brabant Eric van Herel getrouwd. En op zijn vrijgezellenfeestje hadden we bedacht om een clip te draaien. Die ik dan zou regisseren. Dames en heren bij deze presenteer ik u mijn eerste en tevens laatste clipregie. Maar hilarisch was het wel.

Zach Galifianakis

Wie ik ook hilarisch vind, is Zach Galifianakis. Kapotlachen met deze man. Ik zag hem voor het eerst in de Hangover. Mijn broeder Achmed Akkabi wees mij op ‘Between Two Ferns’. En daarom moet er sowieso een filmpje van hem in mijn lijstje. Dus bij deze The Gay Snake van Zach Galifianakis.

11:59 - Johan Kramer

Deze NPS Kort uit 2004 is niet ter zelfverheerlijking maar eerder een shout-out naar een aantal mensen: Johan Kramer en in het bijzonder Jim en Victor van Habbekrats. Door dit filmpje zijn wij met elkaar in contact gekomen. Zij vonden dit filmpje master, ik vond hun clips gruwelijk. Zij dachten dat ik een boy van de straat was, dat was voor hen ff een reality-check toen ze me ontmoetten. Na die ontmoeting is de rest history: een aantal korte films een paar video-clips en natuurlijk..

RABAT

RABAT! Een droom die uitkomt. En hoe fantastisch is het dat je die droom met je beste vrienden hebt kunnen verwezenlijken. Ik hoop nog veel projecten met deze groep mensen te kunnen maken.

Acceptance Speech

(Insluiten op verzoek uitgeschakeld, voor video: KLIK.)
Over dromen gesproken: als ik ooit een acceptance speech mag geven dan is dit mijn inspiratie.

Liefde,

Nasrdin Dchar

3 opmerkingen:

  1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste Nasrdin,
    Wat een mooie blog. Je zegt alles op hele interessante en leuke manier. Ik heb ergens gelezen dat je misschien een school gaat oprichten en dat vind ik persoonlijk echt iets voor jou om te doen. Zeker als jij daar dan speeches geeft om de leerlingen een supergoede motivatie te geven. Dat gaat inshallah iets moois worden! Verder hoop ik dat jij dit zelf ook te lezen krijgt. Ik wens jou een hele goede carrière toe en ik hoop dat je altijd op het goede pad blijft. Allah is altijd bij je. Mvg

    BeantwoordenVerwijderen