Nicky Cammaert


Hallo, ik ben Nicky. Ik studeer Algemene Cultuurwetenschappen en Literatuurwetenschappen aan de UvA. Ik woon in Amsterdam, maar volgend jaar verhuis ik naar New York. Ik heb een extreem goede muzieksmaak en ik heb belachelijk veel b-films gezien. Ik heb sowieso heel erg veel films gezien, maar ik zag Pulp Fiction een paar maanden geleden voor het eerst en ik heb The Matrix niet gezien dus ik mag niet te hoog van de toren blazen. Verder werk ik in de thuiszorg als schoonmaakster wat me erg sympathiek maakt. Ik ben opgegroeid in een klein dorp in de buurt van Venlo en ken de weg op het internet niet zo goed. Evengoed zijn hier mijn 10 favoriete filmpjes.

Maybe I’m Amazed van Paul McCartney

Ik vind dit het mooiste liedje ooit. Eerlijk toegegeven lees ik op nazomergasten meestal de stukjes tekst zonder het bijbehorende filmpje te kijken. Het zou zonde zijn als iemand dat bij dit filmpje ook zou doen. Noem me kortzichtig maar ik kan me niet voorstellen dat er iemand op aarde is die dit niet briljant vindt. Ik koester al vanaf mijn 8e de hoop dat ik Paul McCartney dit ooit live mag zien doen, tot die tijd moet ik het doen met dit filmpje.

Mega Shark VS. Giant Octopus

Een mega haai, een reusachtige octopus, de golden gate bridge en die gast uit Miami Vice, de ingrediënten voor de meest spectaculaire film van de eenentwintigste eeuw. Ik heb deze film helaas nog niet in zijn geheel mogen aanschouwen, maar de bloedstollende trailer belooft wat. Ik vind vooral het einde erg mooi.

Jack Nicholson als de Joker

Ik heb een ontzettend grote hekel aan Tim Burton omdat hij altijd dezelfde film maakt. Het begon toen ik een jaar of 4 was en zijn versie van Batman zag. Wekenlang heb ik nachtmerries gehad van de Joker gespeeld door Jack Nicholson. Ik had nog nooit zoiets engs gezien. Mijn haat groeide ten tijde van Edward Scissorhands, een film die ik heel vaak heb gekeken omdat ik ergens had gelezen dat Nick Carter er een rolletje in zou hebben. Een enorme teleurstelling elke keer opnieuw aangezien ik hem nooit heb kunnen ontdekken. Mijn haat culmineerde toen hij met Sweeney Todd kwam, iets wat ik volgens mij niet hoef te beargumenteren.

Nevermind The Buzzcocks

Het grappigste programma ooit gemaakt is zonder twijfel Nevermind The Buzzcocks. Simon Amstell als host, Bill Bailey en Phill Jupitus als team captains en onder andere Noel FIelding en Stephen Frey als gasten. Ik heb gekozen voor een best of, wat eigenlijk bij lange na de humoristische lading niet dekt. Op youtube kun je complete afleveringen kijken. Kijk dan vooral de aflevering met Donny Tourette en Amy Winehouse. Ze hebben dit programma ook ooit in Nederland proberen te maken met als titel ‘Doe maar normaal’, tenenkrommend was dat.

Poltergeist

Ik heb een voorliefde voor horrorfilms, vooral als ze gemaakt zijn voor 1990. De engste film vind ik The exorcist of The ring. De hardste film vind ik Poltergeist, geschreven door Steven Spielberg en geregisseerd door Tobe Hooper die in 1974 ook Texas Chainsaw Massacre maakte. Ik heb een kleine neurose die ervoor zorgt dat ik na het kijken van een film altijd op imdb de trivia moet checken. Soms valt dat heel erg tegen, in het geval van Poltergeist gelukkig niet. Zo weet ik nu dat de twee dochters uit de film allebei vroegtijdig gestorven zijn en nu op dezelfde begraafplaats liggen. Verder is er een scene in de film waarin de moeder tussen de lijken zwemt, die lijken zijn volgens imdb echt. Leuk he?

America’s Next Topmodel


Hoewel Tyra Banks compleet gestoord is op een negatieve manier heeft ze samen met Ken Mok een briljant concept geschreven voor een tv-programma, America’s next topmodel. Leedvermaak is in de meeste gevallen het beste vermaak en daarom heb ik voor dit filmpje gekozen. Ik zag deze aflevering met @kevinboitelleoa en ik denk dat we dit fragment ongeveer 5 keer op repeat hebben gezet. Kijk het filmpje even af, op het einde gaat Alexandra huilen.

Niki Cammaert

Op een regenachtige zondagmiddag zat ik moederziel alleen achter mijn laptop en besloot ik mezelf te googlen. Ik vond wat random dingen zoals de link naar mijn facebook en een reisblog die ik ooit heb gehad. Ik besloot dieper te spitten en op afbeeldingen te zoeken. Toen deed ik één van de meest bijzondere ontdekkingen die ik in mijn leven zal gaan doen; ik heb een naamgenoot, en niet zomaar een. Mijn naamgenoot is een ware ster in de zuidelijke staten van Amerika. Ze is namelijk een rodeo truc rijdster. Die term heb ik zelf verzonnen, het houdt in dat ze allerlei trucjes doet op een paard in een eng pakje terwijl dat paard keihard rondrent. Ik was diep onder de indruk en wil dit met jullie delen. Graag gedaan.

Polski

Dit staat los van mijn affiniteit met een van de makers van de clip, dit is gewoon een keiharde video. Een naakte hoer gecensureerd met klein Polski hoofdjes, een oostblok kind dat spuugt alsof het al jaren pruimtabak gebruikt en een hond met rabies. Hype Williams move over.

Lowieke

Kom je uit het Noorden van Limburg dan ken je hem, kom je ergens anders vandaan: Dit is Lowieke, een jongen die niet geheel tevreden is over zijn geaardheid. Ik kijk heel erg graag naar zijn filmpjes zodat ik uitspraken als: ‘Oh my fucking bloody angels god darling it’s a disaster’ kan toevoegen aan mijn vocabulaire. Het einde van het filmpje laat ook nog eens zien dat hij een briljant muzikant is.

Robert de Niro & Elmo

En tot slot het schattigste filmpje ooit. OOIT.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten