Floor Drees


Ik ben Floor Drees en freelance designer en community manager, oprichter en personal checker voor watvindikvanjou.nl en blogster. Volgens mijn Twitter bio. Ik ben social media hulpje bij ARA, een reclamebureau in Rotterdam. Dochter van Marc Drees. En afgestudeerd kunstacademica. En ik deel graag leuke linkjes, meubels, weetjes en filmpjes op Twitter, Facebook en mijn weblog(s). Mijn YouTube-favorieten-lijst is wat ironisch, maar die kant mag ook wel eens gezien worden.

Parkour Flipbook Animation

Gave animatie uit de Saatchi & Saatchi Directors Showcase in Cannes. Kudos voor Serene Teh, want wat een pokkewerk om dit frame voor frame te illustreren. En bonuspunten voor Noel Lee die het een en ander in elkaar heeft gezet.

The Worst Job in the World

Ik hou er van als het werk dat ik doe/deed belachelijk gemaakt wordt, zoals in dit bijzonder hilarische filmpje van Numero10 (zeg: numero dies). Volgens de makers hebben wij, account managers en grafisch vormgevers bij reclamebureaus, de slechtste job ter wereld. O, en zij bieden ons meteen een nieuwe ‘opening’. Als grafisch vormgever of account manager, dat is.

The Last Advertising Agency on Earth


Verder in die lijn: The Last Advertising Agency on Earth. FITC maakte deze geniale korte film ‘about what the future of advertising might look like’. Volgens mij kun je dat ‘might’ wel weghalen. De laatste der reclamebureaus… ik ben bang dat ik het ga meemaken.

The PEN Story

Dreamy, dit stop motion filmpje. Ik heb de eerste keer met open mond zitten kijken. Met kwijldraden enzo. Voor The PEN Story schoten ze 60.000 foto’s, waarvan ze 9.600 prints maakten. En daarna nog een stuk of 1.800 foto’s namen. Volgens de makers is er geen post productie gehossel aan te pas gekomen, wat het geheel nog indrukwekkender maakt.

Ondoorbroken


Ondoorbroken was Turbo Turbo’s (Mark Beulen en Maarten J. Boer) inzending voor de finale van het 48 Hour Film Project 2009. De film was genomineerd voor ‘Beste acteur’ en ‘Best Edit’. En dat is heul erg te begrijpen. Prachtige korte film, betoverend licht, goed geluid. Props.

Twitter Movie

Omdat Facebook dit najaar met een aantal films komt, kan Twitter natuurlijk niet achterblijven. Werkelijk geniaal grappig filmpje van om en nabij de 140 seconden met quotes als “If Twitter was as useless and boring as they say it is, somebody would have tweeted it.” Over de motivatie achter de ‘trailer’: If Hollywood can make an overly dramatic film about the early years of Facebook, why can't we make an overly dramatic movie about Twitter?” Het meest brilliante aan het geheel is misschien wel de soundtrack, I can Tweet, van the Gregory Brothers.

My Mom's on Facebook

Reuze-flauw (vooral het piano/laptop begin), maar o, zo herkenbaar. Moeders zit tegenwoordig op Twitter en wil dolgraag op Facebook, het enige netwerk dat ik nog redelijk friends-only heb kunnen houden. Ik ga haar niet helpen, zoveel is duidelijk.

En nu allemaal het refrein meebrullen:
My mom's on Facebook.
She found a new way to nag me.
My mom's on Facebook.
Comments whenever friends tag me.
My mom's on Facebook.
She only got it to stalk me.
My mom's on Facebook.
My childhood photos cock-block me.

a modern love song

Als ik een muzikant als vriendje had, zou ik willen dat hij net zulke dorkerige liefdesliedjes voor me zou maken als Zefrank. Of wacht.

Let's join a social network built_ just for two
You could invite me, and I could invite you
We could lie about our ages
Customize_ all our pages

Toch jammer dat nazomergasten zo online is. Anders had ik even meegezongen…

Ella Fitzgerald sings for Memorex


Ik ben groot fan van Ella Fitzgerald en was daarom erg happy met dit ‘gevonden voorwerp’: een commercial die ze in de jaren ’70 voor Memorex maakte. Memorex maakt tegenwoordig ook iPhone/iPod dock/player gadgets en ik kan het weten, want ik heb er één. Dat exemplaat doet hun ‘Is it live, or is it Memorex?’ slogan overigens geen eer aan. Zo’n apparaat moet niet haperen wanneer Prince voorbijkomt. Dan word ik boos.

El Pino & The Volunteers - There's No Cure For Stupidity


Fucking goeie band. Geniale clip. Hier ga ik niet meer woorden aan vuil maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten