Lize Korpershoek


Ik ben Lize Pietske Klaartje Korpershoek. 25 jaar. Geboren en getogen in het in zijn verdrietigheid schitterende Den Helder. Dat ik overigens na 17 jaar keihard gangsteren heb ingeruild voor het hoogbeschaafde Haarlem. Ik ben student 2d animatie, een moppentapper extraordinaire, het megabrein achter de Klassenfeestjes flyers en fervent dansjesmaker.

Ik hou van tekenen op foto’s, punten zetten achter zinnen, Rozenbotteljam van de DEKA en fietsen op mijn racefiets beter bekend als De Poema. Ik haat smileys, overmatig gebruik van uitroeptekens en op natte sokken lopen. Verder koester ik hoop dat op 1 dag niet alleen in Japan maar ook in Nederland het verwarmen van toiletbrillen een algemeen geaccepteerd en geïmplementeerd goed is. Hemels is wat dat is. Geloof me.
En om mijn twitterbio trouw te blijven: ik teken piemels en ik lach om poepgrappen.


Piemel


Poep

Rembo & Rembo; dat was nog eens top kindertelevisie. Niets liever dan dat ik ooit in mijn leven iets in dezelfde tegekheidsschaal maak voor kinderen. Wat enigzins veklaard waarom het is dat het is ik Animatie studeer. Man o man wat word ik blij van die studie. Lekker tekenen, knutselen en omgeven worden door inspirerende grappige mensen. Zo is één van mijn favoriete klasgenoten Vogel. Vogel doet aan bodybuilding, neemt bakjes rijst en kip mee naar de les en is emotioneel ontzettend intelligent. Maar boven alles staat zijn prachtige gevoel voor humor.

Vogel


Om nog even in de HKU animatie sferen te blijven wil ik graag even dit filmpje er doorheen gooien. Gemaakt door Junaid, eveneens iemand met een te waarderen gevoel voor humor.

Slaapverhaaltje


Goed, leuk allemaal die animaties. Maar laten we weer even teruggaan naar het poepgedeelte van deze oefening. Dit filmpje heb ik ooit ontdekt op YouTube toen het nog maar 2 views had. Ik dacht dat ik een schat had gevonden. Doch is de potentie die ik zag nooit helemaal tot uitwerking gekomen. Van de 2,123 views die het filmpje de afgelopen anderhalf jaar gekregen heeft zijn er zeker 723 van mij.

Toiletbezoek


Had ik al verteld dat ik dol op katten ben? Zelf heb ik twee katten. Jip en Truitje. Allebei op hun eigen manier compleet gestoord. Maar ik denk dat het overgrote gedeelte van de mensheid wel op de hoogte is van katten en hun gestoordheid. Vandaar dat ik er nu een filmpje doorheen jets niet over katten maar over luiaards. Echt, de wereld weet nog te weinig over luiaards. Te gek is wat ze zijn. Kijk maar.

Luiaards

Luiaards komen veelvuldig voor in Laos*. Het land waar mijn dierbare vriendin Christa van Deth op het moment voor onbepaalde tijd vertoefd, de trut. Een aantal jaren terug introduceerde zij Flight of the Conchords in m’n leven. Compleet verliefd vanaf moment 1. Het gelukkigste moment van mijn afgelopen jaar was dan ook het concert in de Melkweg waar meneer Bret Mckenzie en meneer Jemaine Clement de sterren van onze hemel speelden. Ik zie het dan ook best zitten om de rest van mijn leven door te brengen als mevrouw Lize McKenzie, maar daarvoor moet ik eerst iets verzinnen aangaande zijn gelukkig getrouwd zijn met één of andere sloerie.
*een leugen, denk ik, maar het maakt een mooi bruggetje.

FOTC

Ik denk dat ook ik het goed zou doen als rapper. Verwacht dan ook over onafzienbare tijd een videoclip bij mijn welbekende vogelrap. Tot die tijd moeten jullie het doen met live performances, altijd beschikbaar op aanvraag.
Een andere performance die ik ooit deed was een rolletje vertolken in Met Anna. Een 48 hour film project prachtig geschreven door Nina Aaldering, fenomenaal geregisseerd door Kim Visser en excellent geproduceerd door mijn mede ex-Den Heldenaar en vriendin Naomi Bais. Mijn enige acteerprestatie die ik met plezier terug kijk. Wat een mooie dag was dat, en wat is Pim Veth een toppert.

Met Anna

Dat ik van dansjes hou zei ik al. En dan voornamelijk met mijn huisgenoot, vriendin, compagnon en fesjon-goeroe Mireille Dubbelaar. Niet alleen maar in da clahb maar ook daarbuiten. Denk woonkamers, winkels, pleinen en besneeuwde Berlijnen.

Dansjes


Ben je er nog? Man wat een vermogen tot volhouden. Om je nog een beetje meer te testen wou ik eindigen met een animatie van 8 minuten. 8 prachtige minuten.


The Work-Out Plan


Bedankt voor je aandacht. En hou hem in je broek, dat zegt mijn moeder namelijk ook altijd en gelukkig heb ik ondanks alles altijd nog mijn leuke persoonlijkheid. Liefs voor jullie. En dan wou ik nog even de groetjes doen aan Lisette, Inge, Elian en heel klas B1k van basisschool de Regenboog.

1 opmerking: