Alexander Eeckhout


Hallo daar achter je scherm. Hoe gaat het met je? Aangezien ik geen dialoog met je kan aangaan ben ik wel gedwongen om hier een beetje zever te verkopen over mezelf. Zever voor het Nederlandse publiek is een Vlaams woord voor kwijl maar wordt meer figuurlijk gebruikt voor larie en apekool of nonsens, het equivalent van jullie zeiken alhoewel dat woord toch niet helemaal hetzelfde wil zeggen. Letterlijk en figuurlijk. Soite, zoals jullie waarschijnlijk al in de smiezen hadden ben ik Vlaming, Gentenaar om precies te zijn en daar ben ik wel trots op. Ik ben 21 net afgestudeerd van Sint Lucas Gent en probeer nu carrière te maken in de reclamewereld als creatief. Verder geen gelul, gezever of gezeik meer hier zijn de filmpjes.

Carlton Draught

We beginnen met de enige reclamespot in mijn lijst. Dit zijn het soort ideeën waar ik van hou. En de lijn op het einde is gewoonweg schitterend.

Jeux d'Eau - M. Ravel


Mijn broer speelt piano en heeft net zijn eerste jaar conservatorium afgemaakt. Na meer dan 10 jaar elke dag piano te horen ben ik het meeste strontbeu, maar Jeux d'Eau van Ravel speelt hij heel mooi.

Gers

Denk nu niet dat ik een fan ben van klassieke muziek, Ik ben sinds mijn twaalf jaar verliefd op hiphop. Als Vlaming ben ik echt jaloers op de fantastische hiphopscène die er in Nederland is.

Black Books

Ik hou enorm van Britse humor en deze serie is echt mijn soort humor. Dylan Moran speelt een arrogante misantroop die een boekenwinkel openhoudt.

Dr. Dre - Let Me Ride

Dre heeft terecht een Grammy gewonnen met het nummer Let Me Ride en deze versie vind ik nog beter dan de album versie. Live hiphopacts zijn soms zeer slecht maar hier wordt het tegendeel wel bewezen.

De gele strepe

Als Gentenaar ben ik trots op mijn stad en mijn dialect, ik spreek het zelf net niet zo vloeiend als deze twee comedians uit de jaren '70. De humor is misschien een beetje achterhaald maar waarschijnlijk zullen de meesten hier toch niet verstaan waar het over gaat.

Alice in Wonderland

De Disney Alice In Wonderland uit 1951 is een superfilm, qua sfeer, qua illustratie. Deze scène is mijn favoriet uit de film

Tune For Two

Hier ga ik niks over zeggen. Gewoon kijken.

Les Poppys

Dit filmpje heeft me nog eens geleerd dat niks is wat het lijkt. Deze is in België gegarandeerd een vrolijke meezinger. En iedereen denkt dat de inhoud er van ook iets leuks en prettigs is maar eigenlijk gaat het over al het slechte in de wereld dat maar blijft doorgaan en niet ophoudt. En deze kindjes vinden dat zeer triest.

Family Guy


Family Guy moest er gewoon bij zijn. Ik kon er geen favoriet uitkiezen en koos dus deze maar.

Bedankt voor het kijken en tot de volgende keer. Oh ja, je kan me volgen op Twitter @AlexEeckhout.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten