Dalischa de Kok


Is een raar halfbloedje (Thais/Nederlands) van 24, maar goed anders zat ik niet in deze line-up. Sommige van jullie hebben mijn gezicht wel eens langs zien komen op de flyers van Slecht. Andere kennen mij van het traject Amsterdam-Rotterdam omdat ik een Mokums mokkel ben die in de ruige havenstad Rotjeknor studeer. Ik heb een rare fascinatie met videospellen en comics. Ik schrijf (naast de ontiegelijk leuke studie Advertising) game reviews voor Dutch Charts en organiseer het Free Gaming event in de zomer van Rotterdam op Schouwburgplein. Daarnaast teken ik eigen comics en publiceer ze met mijn opgerichte groep CheeseCake! Studio. Ik teken vooral naakte vrouwen omdat vrouwenkonten gewoon mooier zijn dan harige platte mannen konten. Maar voordat ik daarin doordraaf zijn hier mijn YouTube favorieten.


Ik hou van parodieën en dit is één van de meest briljante zaterdagochtend televisie dat er was. Zelfs studenten keken het met hun kapot katerige kop, om even bij te komen met het gouden televisie duo Carlo en Irene. Ik kon als kind Arnie van de Postcode loterij, ook vlekkeloos nadoen. Maar toen de hormonen insloegen en mijn heupen en borsten begonnen te groeien kon ik het niet meer. Mijn woordenschat is ook verrijkt met begrippen zoals blamage, zure bom en wat een toestand! De dvd's heb ik grijsgedraaid: een van de beste verjaardag cadeautjes die ik heb gehad!


Alfred Jodocus Kwak, wie is hier niet groot mee geworden? Een van de beste animaties uit mijn jeugd, over een dapper eendje in groot Waterland. Mijn fascinatie met tekenfilms kwam wel door dit. Ik was zo onder de indruk van de verhalen en personages! Ik herkende elementen uit de tekenfilms met grote ogen, die ik ook in de zomers in Thailand zag. Niet zo vreemd, want hoewel Alfred is gecreëerd door onze grote held Herman van Veen, werd de serie in Japan geanimeerd door TV Tokyo (jup het is manga). De personage Dolf heeft een super interessante karakter groei gemaakt in de serie en werd uiteindelijk een soort mix van Adolf Hitler en Napoleon met zijn kraaienpartij. BRILLIANT!



Mind Game, een van mijn favoriete animatiefilms van Studio 4°C. Het gaat over Nishi: een loser van de hoogste klasse die door z'n kont geschoten wordt en sterft. Dit is de scene dat hij God ontmoet wat geweldig neergezet is. Mocht je nooit paddo's of acid hebben genomen: begin met deze film, als je het tof vindt moet je drugs maar eens in het echt uitproberen :)


Aachi & Ssipak was de afsluiter van het Rotterdams filmfestival 2007. Een Koreaanse animatiefilm waar ze 8 jaar aan gewerkt hebben en dat spat echt van het scherm af. Op dit soort momenten vind ik het jammer dat ik de ondertiteling moet lezen, want eigenlijk wil je gewoon achterover zitten en genieten van de bizarre animatie. Het verhaal is zo geniaal dat het niet in een notendop te vertellen is. Maar hier een poging: alle brandstoffen op aarde zijn op en de wereld is overgegaan op poep. En zodra je poept word je beloond met een ijslollie die een zeer verslavende werking heeft en-... de rest moet je gewoon zien!


(Insluiten op verzoek uitgeschakeld, video: KLIK)
Een van mijn favoriete zenders van vroeger was wel MTV.En niet vanwege de muziekvideo's, nee dat kon me eigenlijk weinig schelen. De tussenstukjes (promo's) waren briljant; heerlijk autonoom en gewoon wack. En dan kwamen de toffe series in de avond zoals Aeon Flux en.... Beavis en Butthead! Die kon ik eigenlijk meestal pas kijken, bij mijn grote neven thuis als ik bij ze logeerde. Geweldige lelijke serie was dat! Een van mijn favoriete stukjes is wanneer Beavis teveel suiker inneemt en dan verandert in zijn alter ego: Cornholio!


Tedje en de Flikkers was de allerbeste homofiele punk band uit de jaren 70 met een zachte g en KISS make-up. Ik heb mij doodgelachen om dit nummer, vooral omdat je zelf de tekst kan invullen met nieuwe toffe varianten :D "spanning, opwinding, geilheid op de baan!" Geregeld zit ik dit nummer met vrienden te lallen als ik weer eens lekker op een bank lig met genoeg bier binnen handbereik.

Electric Eel Shock- Bastard

Wat een geweldige live show hebben deze gasten gegeven in Paradiso. Ik heb mij nog nooit zo vermaakt tijdens een concert. De hele zaal ging plat en de leden waren ook nog eens super sympathiek. Ik heb nog een tijdje met de zanger staan praten met zijn beste Engels en mijn nederige Japans. Ik heb mij kapotgelachen om de drummer, die altijd naakt het podium opkomt met een Kerstmis-sok van 2 meter lang. Ultimate Helicopter Chop from Japan!

Trapped in the Closet 9

(Insluiten op verzoek uitgeschakeld, video: KLIK)
R Kelly staat bekend om zijn sexuele escapades met lekkere strakke kleine kutjes, maar wisten jullie ook dat hij een ghetto neger soap-opera heeft geschreven? Met name opera want deze zanger heeft alle teksten geschreven en ingezongen. Waarschijnlijk herken je het van een Soutpark aflevering waar hij opeens opduikt en samen met Tom Cruise en John Travolta in een kast terecht komt. Ik heb me echt dood gelachen om de cliché plotwendingen en zijn poging "southern white whale bitch" accent. Dit is een van mijn favoriete episodes uit deze reeks omdat het gewoon geweldige one-liners heeft en de beste ontknoping in de historie van een soap-opera!

Crazy in Love...

Ondanks mijn reputatie ben ik stiekem een romanticus en als ik de ware vind, dan geef ik hem dan ook mijn alles en probeer ik het beste vriendinnetje te zijn. Ever. Hoewel ik niet echt een mainstream muziek liefhebber ben, was ik best gecharmeerd door het nummer van Beyonce- Crazy in Love. Niet iedereen zal het met mij eens zijn, maar het maakt niet uit hoe vaak ik dat nummer van haar hoor, het blijft lekker... Totdat ik deze cover heb gehoord via mijn ex-vriend en ik was helemaal weggesmolten. Antony & The Johnssons is een aparte verschijning maar wat een stem! De vulgaire versie van Beyonce krijgt een hele zachte en oprechte ondertoon wanneer Antony deze ballad zingt. Dit is naast Halleluja van Jeff Buckley, in mijn ogen, de beste cover aller tijden! Nog steeds moet ik een traantje wegpinken wanneer ik het nummer hoor.


Hanggai Drinking Song

Door een goede vriendin ben ik laatst geïntroduceerd met Hanggai in het Paard Den Haag. Een band die bestaat uit Chinese punkers uit Sjanghai en barbaren uit de mooie graslanden van Mongolië. Prachtige band omdat ze alle verloren verhalen uit het oude China proberen te behouden na de sociale revolutie. Dit door een nieuwe mix toe te voegen van moderne muzikale elementen aan de brommerige, rauwe en knorrige keelklanken. Ze zijn geweldig live en hoewel ik geen woord Chinees of Mongools versta begrijp ik wel waar ze over zingen. Je stapt in de trein en waant je even in de prachtige landschappen van Mongolië. Live zijn ze geweldig en de passie spat er gewoon van af, geen wonder dat ze de zalen plat hebben gespeeld op Lowlands als closing act!

En nu is het de closing-act voor mij.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten