Levi Boitelle


Levi Boitelle (Venlo, 1985) woont in Amsterdam en studeert iets met communicatie en journalistiek. Maar wat hij liever doet is filmpjes maken, schrijven op zijn blog [http://leviboitelle.wordpress.com] en de redacteur uithangen op www.dejaap.nl. Tevens is bier drinken een van zijn grootste hobbies.


Bright Eyes - Road To Joy

Bright Eyes is een van mijn favoriete bands en het nummer Road To Joy zorgt altijd voor een grijns op mijn gezicht. Het grappige aan dit optreden is het vuur en de passie waarmee Oberst zingt en uiteindelijk zijn gitaar kapotslaat, om daarna heel verlegen en bescheiden plaats te nemen in de stoel om een interview te geven. Dit contrast is zo extreem, maar kenmerkt Oberst en Bright Eyes dan ook wel weer.

Fully Flared - Lakai opening

Skate video’s. Pak een fish eye lens, blijf laag bij de grond en hup, je hebt je skate video. Gelukkig bedachten de heren van Lakai dat ze voor de opening van hun film Fully Flared ook iets tofs konden doen. Afwijken van de standaard. En dat resulteert in een tof filmpje met special effects en muziek die perfect op elkaar afgestemd zijn.

The Truth About Amsterdam

Huisgenoot en goede vriend Robbert is verantwoordelijk voor dit filmpje. In december 2008 ging Bill O’ Reilly los op Amsterdam. Hij vond het maar een verderfelijke stad, vol met drugsgebruikers en hoeren. Het speelparadijs voor criminelen in Europa. Daar kon Robbert niet tegen, dus is hij de feiten op een rijtje gaan zetten. Het filmpje is zelfs gebruikt in de prime-time show van O’Reilly op Fox. Niets dan hulde.

Newton Faulkner - Teardrops (Massive Attack cover)

Dit is een van de mooiste gitaarstukken die ik ooit heb mogen aanschouwen. En wat het ook zo bijzonder maakt, is dat het in de lift van Paradiso is opgenomen. Het origineel is een van mijn favoriete nummers aller tijden, maar deze cover van Faulkner voegt nog net iets meer toe in mijn ogen.

Boven Gemiddeld - Oud Zuid


Er wordt me wel eens gevraagd: “Levi, ben je hier nu trots op?”. Ik antwoord altijd met een eenzijdig ‘hell yeah’. Als je van iets zoals dit een hit kunt maken, dan doe je iets goed. Binnen een week een eigen topic op GeenStijl, daarna live bij Giel Beelen in de uitzending en optredens door heel het land. Ik zeg: missie geslaagd.

Sony Bravia bouncing balls


Anders laat je even een paar honderdduizend gekleurde ballen door de straten van San Francisco heen stuiteren voor een reclame. Zet er de muziek van Jose Gonzalez onder, en je hebt een pracht van een commercial. Een uit de categorie: had ik hem maar bedacht.

Death Cab for Cutie - Title and Registration

Misschien wel mijn favoriete band aller tijden: Death Cab for Cutie. Deze clip is geregisseerd door Patrick Daughters en ik heb zo nog een clip van hem. Ik weet niet wat het is, maar zo’n beetje alles wat hij maakt vind ik mooi.

Feist - I Feel It All


Dit is dus de tweede Patrick Daughters clip. Deze keer voor het nummer I Feel It All van Feist. 1-2-3-4 is het leukste nummer van The Reminder, maar dit is een goede tweede. En omdat het van Daughters afkomt staat hij hier dus tussen.

Go Back To The Zoo - Electric (Amsterdam Acoustics)

Het is niet hun beste performance. Akoestisch spelen vinden ze ook niet leuk. Go Back To The Zoo klinkt dan ook het beste als ze versterkt zijn, want hun muziek is uiterst dansbaar. Maar ik neem elke gelegenheid aan om ze te promoten, omdat het in mijn ogen een van de leukste Nederlandse bandjes is van dit moment. En het zijn ook nog eens aardige gasten.

Bon Iver - Skinny Love (Live at Jools Holland)

Dit is wellicht de mooiste versie die in filmvorm te vinden is. Bon Iver bezorgt me, zelfs na een paar honderd keer luisteren, nog steeds kippenvel. Prachtig dit.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten