Ruud Geurts


Feest aka Fiesto aka FeestdjRuud of gewoon Ruud Geurts. 24 jaar en kom uit Belfeld dat hoort bij het Parijs van Limburg aka Venlo. Mijn papiertje als Leisure Manager hangt nu net een paar maanden aan de muur en werk ik inmiddels voor Extrema, specifiek voor het Solar Weekend Festival. Voorheen was het vooral freelance productiecheffen voor videcoclips en (eigen) feesjes en dat doe ik er eigenlijk nog steeds een beetje naast. Los van het nodige serieuse gedoe, ben ik ook lekker aan het gaan met de #feestdjruudmovement Bij deze een collectie YouTube vidjes van muziek, tijdverdrijf, gedaan werk , nostalgie en de leven.

Zorro

Op een goeie dag kan ik wel eens een dagdeel besteden aan het eindeloos bekijken van video’s op youtube. Van links naar rechts, van boven naar beneden. I love it! Zo ook de Standing Zorro Cat. Na 11 keer kijken vroeg ik me af, waarom? En eigenlijk ben ik daar nog steeds niet achter.


Dom, Lomp & Famous

(Insluiten uitgeschakeld, dus KLIK)
Het grote succes van de clip is misschien wel het tafereel wat er zich achter de schermen afspeelde. Stop 9 jongens, beginnend bij de Burger King, in een busje richting Parijs. Vervolgens maak je in 2 dagen een wereldstad en eeuwenoude cultuur belachelijk. Resultaat; Most viewed nl clip op youtube van dat jaar, zomerhit, heldenstatus voor de rappers en een nieuw hoofdstuk voor het reclamebureau. Denk dat de Nederlandse hiphop vanaf dat moment een leveltje up is gegaan. Maar bovenal worden de herinneringen van dat weekend nog opvallend veel opgehaald...

Barry White

Vanaf een jaar of 14 ben ik naast de Yabba Dabba Dance en Sonic Dance power series wat meer de muziek ingedoken en een van mijn eerste ontdekkingen was Barry White. Sindsdien heb ik een totale adoratie voor de beste man. Alle lp’s, cd’s en dvd’s zijn in no-time verzameld. De pakken, de kapsels, belachelijk lange intro’s, contact met zijn publiek. Schitterend. En heeft hij door zijn muziek meer kinderen op z’n naam staan dan wie dan ook . Geniet van dit live spektakel

Meidengroep


FeestdjRuud komt niet uit de lucht gevallen en heeft ergens de associatie die je in eerste instantie verwacht, dat kan ik niet ontkennen. Dit nummer staat dan ook gelijk aan ongeveer duizendtallen dropshots, flugeltjes, wodkaredbull, verkleedpartijen, bier, apfelkorn, pita gyros en nog veel meer. Toppertje uit de oude doos en voor mij een nummer dat veel herinneringen op haalt. Maar bovenal is dit een top productie. Echt!

Kermis

Ik ben geboren en opgegroeid in een klein dorp in de uitweiden van Venlo. Nu is Venlo de laatste jaren zich enorm aan het ontwikkelen, maar Belfeld blijft behoorlijk achter en zal over 10 jaar nog zo zijn als 10 jaar geleden, maar dat is ok.
In mijn jeugdjaren was er dan ook niets te beleven en keek ik reikhalzend uit naar de kermis. Op dinsdag bij de opbouw al aanwezig en besprak met dorpsgenoten de laatste ontwikkelingen, nieuwe attracties en prijsstijgingen. In de dagen er op was het vooral kermisgeld innen en rekenen wat ik per dag kon besteden om vanaf zaterdag 4 dagen los te gaan. Ohja en op maandag 15.30 de school uitrennen om als eerste in de botsauto te zitten om zo de hele rit achteruit te kunnen rijden... Ik snap deze man;

Vastelaovend

Vastelaovend is ook wel wat ze noemen Carnaval, maar dan in Limburg en geloof me dat is duuzend keer beter dan Oeteldonk dat de campingzender SBS6 je elk jaar voorschoteld. Op de zaterdag komen er ongeveer 20.000 mensen richting #ventjeloco. Er rijdt een speciale trein vannuit Maastricht en in de stad zijn 6 podia met de gehele dag optredens, los van de vele kroegen. Daarnaast kent het nog een eigen liedjes cultuur in het dialect die geheel wordt onderschat. Maar ik roep je bij deze op om 5 maart 2011 in je agenda te blokken en naar Venlo af te reizen. Echte bikkels komen donderdag en gaan woensdag weer naar huis. Lowlands is een eitje bij dit namelijk.
Hier alvast een nummer om te oefenen. Kom ik je tegen en je zingt mij het refrein dan krijg je een pilsje.

Feist

Feist maakt prachtige muziek. Sesamstraat is de vriendelijkste jeugdherinnering. Voeg deze 2 samen en je zit meteen weer in een goeie vibe

Solar Weekend Festival


In 2009 ben ik bij Extrema terecht gekomen via een afstudeerstage, vervolgens in de zomer op projectbasis blijven hangen en inmiddels full time met Solar Weekend Festival bezig. Nooit gedacht om echt in de evenementenwereld te komen, maar ik ga er momenteel lekker in, al zeg ik het zelf. Zeker rond uitvoerings tijd waar je een aantal levensjaren verliest, maar er zo veel voor terug krijgt. Zo ook op Solar 2009 toen ik even de rust kon pakken en de spiegeltent ben ingelopen. Kippenvel als ik dit filmpje zie en je weet meteen weer waar je het voor doet...

Donny


Veel van mijn muzikale helden zijn al lang heen gegaan, daarom is youtube een prachtig medium om oude opnamens terug te kijken en toch nog een beetje te kunnen genieten. Deze gaat gewoon vol open...

Mr West

(Insluiten uitgeschakeld, dus KLIK)
Kanye West is een van de meest geniaalste artiesten van deze eeuw. Los van zijn acties en goed gestreelde ego, deze man doet alles, kan alles en heeft ongekend succes in de dingen die hij doet. Brengt albums uit die zichzelf overstijgen, brengt een meest gewilde schoen uit, komt met shows aanzetten die nieuwe standaards zetten (Glow in the Dark!) en schuift artiesten naar voren die gehoord moeten worden. Ben daarom ook erg blij met dit materiaal, waar je een kijkje kunt nemen in de keuken. Ryan Leslie heeft het goed afgekeken. Het uitendelijke resultaat van deze track is echter een stuk minder.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten